سامانه سفارش غذای اینترنتی «اسنپ‌فود» در ایران هک شد

By | ۱۴۰۲-۱۰-۱۰

شرکت سفارش غذای اینترنتی «اسنپ‌فود» در ایران، هک شدن اطلاعات کاربران خود توسط یک گروه هکری را تأیید کرد.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای در روز یک‌شنبه دهم دی «هک اطلاعات و اقدام به فروش مستقیم بخشی از اطلاعات کاربران اسنپ‌فود» را تأیید و اعلام کرد: «در همکاری با پلیس فتا (سایبری) در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از اقدام این گروه هکری است.»

اسنپ‌فود در ادامه گفته است: «مسئولیت این اتفاق را می‌پذیرد.»

ساعتی پیش از انتشار بیانیه شرکت اسنپ‌فود، یک گروه هکری از دستیابی به اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر شامل نام کاربری، رمز عبور، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و همچنین اطلاعات بیش از ۸۸۰ میلیون سفارش محصول خبر داده و آنها را برای فروش در اینترنت عرضه کرده بود.

این گروه هکری گفته پیشتر نیز سامانه سفارش تاکسی اینترنتی «تپسی» را هک کرده بود.

این گروه هکری پیش از مذاکره با اسنپ‌فود اقدام به فروش اطلاعات کرده است. اسنپ فود نیز اعلام کرده در تلاش است برای «مذاکره» با این گروه است.

در بیانیه اسنپ‌فود آمده است که «کلیه اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و این اطلاعات مطابق مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرم‌ها ذخیره نمی‌شود.»

شهریور امسال نیز یک گروه هکری برنامه «تپسی» را هک و بابت انتشار نکردن اطلاعات کاربران آن ۳۵ هزار دلار از این شرکت درخواست کرده بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران ۲۱ آبان از «موفقیت‌آمیز» بودن حمله‌های سایبری اخیر به بخش‌های صنعتی و زیرساختی ایران خبر داد و گفته بود که «در هفت هشت ماه گذشته، حدود ۳۵ درصد از این حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی بوده است.»

۲۷ آذر نیز جایگاه‌های سوخت در ایران در پی یک حمله سایبری از کار افتاد.

با استفاده از ایکس و گزارش‌های رادیوفردا؛ ف.ع/ پ.پ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *