میریوسف یونسی، پدر دانشجوی نخبه زندانی، به ۵ سال زندان محکوم شد

By | ۱۴۰۲-۱۰-۲۰

دادگاه انقلاب تهران میریوسف یونسی را پس از بیش از یک سال بازداشت موقت به پنج سال حبس محکوم کرد.

رضا یونسی، فرزند آقای یونسی، شامگاه سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه در توییتی نوشت این حکم در حالی صادر شد که پدرش اجازه حضور در دادگاه نداشت و اعتراض وکلای او مبنی بر «عدم ارائه هیچ مدرکی از طرف وزارت اطلاعات» نادیده گرفته شد.

جلسه دادگاه میریوسف یونسی یکشنبه ۱۰ دی‌ماه برگزار شد اما به او، به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان، اجازه حضور در دادگاه داده نشد.

میریوسف یونسی هفتم دی‌ماه ۱۴۰۱ در شاهرود بازداشت شد و وزارت اطلاعات او را به «ارتباط مالی با سازمان مجاهدین خلق» متهم کرد.

خانواده او گفته‌اند آقای یونسی کارمند شرکتی است که مبادله‌هاى تجارى با افراد مختلف دارد و پرونده بر اساس یک پرداخت ۱۳ میلیون تومانی تشکیل شده است.

به نوشته رضا یونسی، مقام‌های وزارت اطلاعات «به خوبی می‌دانستند که میریوسف یونسی ارتباطی به داستان این پرونده ندارد، اما عملا برای انتقامجویی وی را درگیر این پرونده کردند».

علی یونسی، فرزند دیگر آقای یونسی، دانشجوی نخبه و دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیاد، در سال ۹۹ به همراه امیرحسین مرادی بازداشت و هر یک از آنها به ۱۶ سال زندان محکوم شدند.

اتهام‌های آنها مواردی از قبیل «افساد فی‌الارض»، «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شد و زندانی شدن این دو دانشجوی نخبه محکومیت گسترده‌ای را در داخل و خارج از ایران در پی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *