درگیری مسلحانه در یک پاسگاه در راسک؛ جیش‌العدل مسئولیت حمله را برعهده گرفت

By | ۱۴۰۲-۱۰-۲۰

رسانه‌های حکومتی در ایران از حمله مسلحانه به یک پاسگاه در اطراف راسک در استان سیستان و بلوچستان و کشته شدن دست‌کم یک مامور انتظامی خبر داده‌اند؛ همزمان، گروه جیش‌العدل مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

خبرگزاری‌های ایرنا و تسنیم صبح چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه گزارش دادند که نیمه‌شب گذشته اعضای یک «گروهک تروریستی» به پاسگاه جنگل در شهرستان راسک حمله کردند.

به نوشته تسنیم، درگیری مهاجمان با نیروهای پاسگاه از ساعت یک بامداد آغاز شد و مهاجمان پس از سه ساعت بدون آنکه موفق به «نفوذ» شوند از محل خارج شدند.

سلیم کدخدا، فرماندار راسک، هم به ایرنا گفت در جریان این درگیری گروهبان امیرحسین حسین‌آبادی، از نیروهای انتظامی، کشته شد.

گروه جیش العدل با انتشار متنی کوتاه در کانال‌های تلگرامی خود مسئولیت حمله به «پاسگاه بیدلد واقع در بخش پارود در شهرستان راسک» را برعهده گرفت و مدعی شد «خسارت مالی و جانی قابل توجهی» وارد کرده است.

ساعاتی پیش از انتشار گزارش‌ها، وبسایت حال‌وش از شنیده شدن صدای انفجار و تبادل آتش سنگین در اطراف پاسگاه روستای بیدلد در جنگل واقع در شهرستان راسک خبر داده بود.

به نوشته این وبسایت که خبرهای سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، درگیری‌های شدید از حدود ۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه تا حدود چهار بامداد ادامه داشت.

همچنین به نوشته حال‌وش، مهاجمان مسیرهای منتهی به محل درگیری را از پیش مسدود کرده بودند.

هنوز جزییات بیشتری درباره این خبر منتشر نشده است.

خبر حمله به این پاسگاه در حالی منتشر شده که پیش از این در ۲۴ آذرماه، نیروهای جیش العدل به مقر فرماندهی راسک حمله کرده بودند.

در جریان آن حمله ۱۱ تن از نیروهای انتظامی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *