چرا منشور کوروش بزرگ در اسرائیل به نمایش گذاشته می‌ شود؟

By | ۱۴۰۲-۱۰-۲۳

منشور کوروش که در موزه بریتانیا (بریتیش میوزیوم) نگهداری می‌شود از فردا شنبه (۱۳ ژانویه ۲۰۲۴) به ایالات متحده سفر می‌کند تا در موزه ییل شهر نیوهیون ایالت کنتیکت برای مدت محدودی قرار گیرد و بعد از آن در سفری نادر در اسرائیل به نمایش گذاشته می‌شود. (فیلم زیر)

طبق اعلام موزه بریتانیا این استوانه باستانی تا تاریخ ۳۰ ژوئن در آمریکا باقی می‌ماند و در تاریخ چهارم اکتبر (مهر ماه) به اسرائیل می‌رود و تا ۲۹ نوامبر در این کشور باقی می‌ماند و در اورشلیم به نمایش گذاشته می‌شود.

منشور کوروش، یک لوح کوچک سفالی به شکل استوانه است که روی آن با خط میخی حکاکی شده است. این استوانه نمادی از چند فرهنگی، مدارا و حقوق بشر در نظر گرفته می‌شود. منشور کوروش استوانه‌اى با ۲۳ سانتى ‌متر طول و ۱۱ سانتى ‌متر عرض است.

این استوانه همچنین برداشت‌های موجود از کوروش را تایید می‌کند. در انجیل عبری، کوروش شبان خداوند و مسیحا توصیف شده است که دلیل آن رفتار مناسب او با یهودیان است. کوروش نه تنها به یهودیان اجازه داد به اورشلیم بازگردند بلکه گنجینه‌های معبد را که نَبوکَدنَصَر دوم [دومین پادشاه امپراتوری بابلی نو] تصرف کرده بود بازگرداند و بودجه سلطنتی را برای پرداخت هزینه بازسازی معبد فراهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *