در دمشق چه گذشت؟ شکار تازه شکارچی شنبه…

By | ۱۴۰۲-۱۱-۰۱

گزارش‌های تازه از عراق حاکی است که در حمله موشکی به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب این کشور، یکی از نیروهای آمریکایی زخمی شده است. از زمان آغاز جنگ غزه، چنین حملاتی توسط شبه نظامیان مورد حمایت سپاه پاسداران به اهداف نظامی آمریکا تشدید شده است.

در خبری دیگر فرماندهی مرکزی آمریکا می‌گوید نیروهای این کشور موشک ضد کشتی را که توسط حوثی‌های یمن به سمت خلیج عدن شلیک شده بود، هدف قرار دادند. در جنوب لبنان نیز ارتش اسرائیل یک عضو دیگر حزب الله را در حالی که در یک خودرو در حال حرکت بود به هلاکت رساند. همچنین سه منبع امنیتی در لبنان به رویترز گفتند که در حمله اسراییل به جنوب لبنان در روز شنبه دو تن از اعضای حماس کشته شدند.

در همین حال چند منبع در منطقه‌ و در ایران در گفتگو با خبرگزاری رویترز از حضور مشترک فرماندهان سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در یمن و کمک و هدایت عملیات شیعیان حوثی در دریای سرخ خبر دادند. به گفته این منابع، رژیم ایران که حوثی‌ها را مسلح کرده، به آنها آموزش مالی داده و از آنها حمایت مالی می‌کند در پی آغاز جنگ غزه، کمک‌های نظامی خود به شبه‌نظامیان حوثی را افزایش داده است.

این در حالیست که پاسدار فلاح‌زاده، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفته: دنیا بداند که ما شهادت را فوز عظیم می‌دانیم و در سختی‌ها زندگی می‌کنیم؛ اما به مصاف دشمنان خدا در سراسر دنیا خواهیم رفت و تا نابودی آن‌ها از پای نخواهیم نشست.

به دنبال ماجراجویی های اخیر سپاه پاسداران در کشورهای همسایه، بهاره هدایت، زندانی سیاسی در نامه ای از زندان اوین نوشته: ایران ما به دلیل وجود جمهوری اسلامی در خطر است…

در دمشق چه گذشت؟ شکار تازه شکارچی شنبه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *