استاد زندانی حوزه علمیهٔ قم: برای اعتراف اجباری تحت فشارم

By | ۱۴۰۲-۱۲-۱۸

محمدتقی اکبرنژاد، استاد حوزه علمیهٔ قم که به‌دست نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده است، در یک تماس صوتی از زندان قم از شرایط خود در بازداشت گفته است.

آقای اکبرنژاد می‌گوید پس از بازداشت، ۱۴ روز در سلول انفرادی بازداشتگاه‌های امنیتی محبوس بوده و برای اخذ اعترافات اجباری تحت فشار قرار گرفته است.

به گفتۀ آقای اکبرنژاد، نهادهای امنیتی فشار قابل توجهی را بر خانواده‌های نیازمند جامعه وارد آورده‌اند تا آن‌ها را وادار به شکایت از او کنند: «مبنی بر اینکه من به عنوان نماینده رهبری با آنها گفت‌وگو کرده و آن‌ها را گمراه ساخته‌ام.»

محمدتقی اکبرنژاد، استاد حوزه علمیه قم و منتقد سیاست‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی،‌ ۲۸ بهمن‌ماه، به دست مأموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شد

این استاد حوزهٔ علمیه که سابقهٔ برخورد قضائی با او ثبت شده است، در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام سیاست‌های جمهوری اسلامی و رهبر جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار داده بود.

آقای اکبرنژاد ازجمله در یک برنامه ویدئویی با عنوان «نقد و مناقشه در گفتار، راهبرد و نگرش امام خمینی» به نقد بنیانگذار جمهوری اسلامی و سیاست‌های حکومت پرداخته بود که این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی به تعداد زیاد دست به دست گشته است.

او در این مناظره ضمن انتقاد از «ادبیات تنش» و «رجزخوانی» آیت‌الله خمینی گفت که او «دنیا را بلد نبود، اگر بلد بود کشور
را به این سمت نمی‌برد.» محمدتقی اکبرنژاد تحمیل جنگ هشت ساله به کشور را از جمله مصادیق این سخن خود عنوان کرد.

آقای اکبرنژاد هم‌چنین از «تفاوت» شعارهای روحانیون ازجمله روح‌الله خمینی در پیش و پس از انقلاب اسلامی انتقاد کرد و گفت اگر روحانیون امروز این گفته که «ما ایران را برای اسلام می‌خواهیم» را به همه‌پرسی بگذارند، بیش از ۲۰ درصد هم رأی نمی‌آورد.

این روحانی منتقد هم‌چنین خطاب به مقامات جمهوری اسلامی و نیروهای حامی آن‌ها از جمله «حزب‌اللهی‌ها» از آن‌ها انتقاد کرد و گفت: «شما پادگان نیستید، شما یک کشور ۸۰ میلیونی واجب‌النفقه هستید.»

او افزود: «این ملت با چه زبانی برای من و شمای آخوند تفهیم کند که ما نمی‌خواهیم گوشت قربانی ملت‌های دیگر شویم.»

در همین زمینه او در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز گفت: «۲۲ بهمن نماد نفی آزادی و نفی جمهوریت است.»

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی پیش از این نیز سابقه برخورد با روحانیون شیعه که منتقد سیاست‌های علی خامنه‌ای بودند، را داشته‌اند.

در همین زمینه دادگاه ویژه روحانیت شیراز آذرماه امسال در حکمی شهاب‌الدین حائری شیرازی، روحانی منتقد و فرزند امام جمعه پیشین این شهر، را به سه سال حبس محکوم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *