واکنش کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران به اسناد زمین‌خواری‌اش: من اطلاع نداشتم و امضایم جعل شده است

By | ۱۴۰۲-۱۲-۲۷

در پی انشار اسناد زمین‌خواری هزاران متری کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و پسرانش در شمال پایتخت از طریق تاسیس یک شرکت خانوادگی، او در نامه‌ای به دادستان تهران، نوشت که از این موضوع اطلاعی نداشته و امضایش جعل شده است.

رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۲۷ اسفند متن نامه صدیقی به علی صالحی دادستان تهران را منتشر کردند که در آن آمده است: «اتفاقات رخ داده بدون اطلاع اینجانب و مدیریت حوزه بوده و امضای من توسط فردی که پیش‌تر مورد اعتمادم بوده جعل شده است.»

او از دادستان تهران خواسته که «نسبت به ثبت شکایت رسمی از فرد مذکور و دیگر نقش‌آفرینان در این فقره، با عنوان جعل و خیانت در امانت اقدام» کند «تا ابعاد این مساله برای عموم‌ مردم» روشن شود.

طبق اسنادی که به تازگی افشا شده، صدیقی و پسرانش از طریق تاسیس یک شرکت خانوادگی، باغی به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع را در کنار حوزه علمیه‌ ازگل در شمال تهران تصاحب کرده است.

امام جمعه موقت تهران ۲۰ سال پیش حوزه علمیه ازگل را در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در نزدیکی تجریش تهران تاسیس کرد که بیشتر زمین این مجموعه متعلق به سازمان اوقاف و شهرداری تهران بود.

بر اساس اسنادی که یاشار سلطانی، مدیرمسئول پیشین «معماری نیوز» منتشر کرده، زمین این باغ به نام شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» سند زده شده و این شرکت در ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ به نام کاظم صدیقی و دو پسرش محمد مهدی و محمد حسین به ثبت رسیده است.

یک ماه پس از تاسیس این شرکت، سند چهار هزار و ۲۰۰ متر زمین به ارزش تقریبی هزار میلیارد تومان که قبلا به نام «حوزه علمیه امام خمینی» بود، به شرکت خانوادگی «پیروان اندیشه‌های قائم» واگذار شد.

صدیقی در نامه خود جدا کردن بخشی از زمین حوزه علمیه ازگل به بهانه «تاسیس مرکز پیش‌حوزوی‌» را تایید کرده است.

او افزوده که فردی «مورد اعتماد»، مسوول پیگیری و انجام امور ثبت اداری این مرکز شد، اما به گفته صدیقی، این فرد در تقسیم سهام به صدیقی اطلاعی نداد.

این ادعای صدیقی در حالی است که طبق اسناد منتشر شده، محمد مهدی صدیقی رییس هیات مدیره و محمد حسین عضو هیات مدیره شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» هستند.

رضوانه قوام، عروس کاظم صدیقی، نیز بازرس این شرکت خانوادگی است و فضل‌الله بیگوردی، سرتیم حفاظت امام جمعه موقت تهران، نیز بازرس علی‌البدل این شرکت است.

نایب رییس هیات مدیره و یکی از شرکای این شرکت نیز جواد عزیزی، رییس پیشین اداره املاک شهرداری تهران در دوره محمد باقر قالیباف است.

اما این تنها فعالیت اقتصادی خانواده صدیقی نیست و بررسی شبکه شرکت‌های پسران کاظم صدیقی، ابعاد پنهانی از فعالیت‌های تجاری این خاندان را آشکار می‌کند. علاوه بر این خدمات غیرتجاری، شرکت‌های مهمی که از قضا «تجاری» نیز هستند، از سوی این خاندان ثبت شده‌اند.

دو پسر او همچنین به همراه حسام‌الدین مهدوی ابهری، پسر نماینده پیشین مجلس و از دوستان کاظم صدیقی، اعضای هیات مدیره شرکت «آریا معدن پرگاس» هستند که در امور معدن فعال است.

از سوی دیگر، محمد حسین صدیقی به همراه حمید شکیب‌مهر، فرمانده پیشین سپاه قم و مالک هتل چهارستاره مهسان قم، از طریق دو شرکت «طلایه‌ داران اقلیم پارسه» و «طلایه‌داران باد و اقلیم پارسه» در حوزه هتل‌داری فعال است.

کاظم صدیقی از چهره‌های تندرو حکومت جمهوری اسلامی است که بارها با اظهارنظرهایش جنجال به پا کرده است.

او چند بار، از جمله در تیرماه ۱۳۹۱ مدعی شد خامنه‌ای با امام دوازدهم شیعیان ارتباط داشته و پس از مرگ مصباح یزدی، صدیقی در برنامه‌ای تلویزیونی گفت که مصباح در غسال‌خانه زنده شده است.

صدیقی که از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی است، پیش از آنکه از سوی خامنه‌ای به امامت موقت جمعه تهران منصوب شود، در قوه قضاییه مشغول به کار بود و پنج سال پیش نیز رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور شد.

با وجود افشای فساد مالی صدیقی، او همچنان از نزدیکان خامنه‌ای است و روز جمعه اسفند در خطبه‌های نماز جمعه تهران، «انظباط مالی» دولت ابراهیم رئیسی را ستود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *