بارش‌های شدید بیش از ۱۰۰ مسیر را در استان‌های مختلف ایران مسدود کرد

By | ۱۴۰۳-۰۱-۰۷

در پی بارندگی‌های شدید در چندین استان ایران، راه ارتباطی ده‌ها روستا مسدود شده، درباره افزایش خروجی چند سد هشدار صادر شد و در برخی مناطق سیلاب به راه افتاد.

سازمان هواشناسی ایران روز دوشنبه ششم فروردین برای سه استان خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد هشدار قرمز، و برای ۱۵ استان دیگر هشدار نارنجی صادر کرد.

امید محترمی، معاون سازمان مدیریت بحران، شامگاه دوشنبه گفت حدود ۱۱۰ مسیر که اکثر آنها راه‌های روستایی هستند مسدود شده‌اند.

همچنین به گفته او، ۱۶۰ خانه مسکونی بر اثر آبگرفتگی آسیب دیده‌اند و ۶۰ خانواده اسکان اضطراری داده شدند.

در استان خوزستان جمعیت هلال احمر از آبگرفتگی در ۱۰ شهر خبر داد و تاکید کرد که عشایر همواره در بارندگی‌ها دچار آسیب و خسارت می‌شوند.

همچنین به گفته علی‌اکبر حسینی، استاندار خوزستان، با اشاره به بارش‌های شدید روزهای اخیر گفت به دلیل ظرفیت شبکه فاضلاب اهواز، تخلیه آب از معابر این شهر «مقداری زمان نیاز دارد».

در همین حال سعید رئوفی، مدیرعامل سد و نیروگاه دز، با بیان اینکه در حال حاضر دِبی ورودی سد دز سه هزار مترمکعب بر ثانیه است گفت: «احتمال افزایش خروجی وجود دارد».

در استان لرستان نیز مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران، از مسدود شدن محور‌های خرم‌آباد به پلدختر، کوهدشت به گراب، و همچنین گردنه گله‌بادوش الیگودرز به دلیل بارندگی شدید و ریزش کوه خبر داد.

او همچنین از مسدود شدن برخی را‌ه‌های ارتباطی عشایری و آسیب جدی پل‌ها در مسیر روستا‌های دلفان خبر داد و گفت برخی شهرها و روستاها به مدت کوتاهی دچار بی‌برقی شدند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خبرگزاری صداوسیما از جاری شدن سیل در برخی از مناطق و ورود آب به برخی خانه‌ها و بناها و آسیب‌دیدگی آنها خبر داد.

آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای این استان، هم اعلام کرد میزان آب رهاسازی شده از سد کوثر از ۳۰ به ۶۰ مترمکعب در ثانیه افزایش یافته است.

برخی از راه‌های روستایی و همچنین محور اصلی گنبدکاووس به کلاله در محل پل بایلر نیز به علت طغیان رودخانه مسدود شده است.

به گفته سازمان مدیریت بحران، روز دوشنبه بیشترین بارش‌ها به ترتیب در چهار شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۷۵ میلی‌متر، پلدختر در استان لرستان با ۱۱۵ میلی‌متر، کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری با ۱۱۳ میلی‌متر، و پادنا در سمیرم اصفهان با ۱۰۶ میلی‌متر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *