نماینده‌ای از ایران در رقابت‌های انتخاب دختر شایسته شرکت می‌کند

By | ۱۴۰۳-۰۲-۳۰

نماینده‌ای از ایران برای نخستین‌بار در رقابت‌های میس یونیورس برای انتخاب دختر شایسته جهان شرکت می‌کند.

میس پرشیا نام مجموعه‌ای با مالکیت گلشن بختیاری است که در نوروز سال ۱۴۰۳ به شکلی رسمی فعالیت خود را به‌عنوان بخشی از سازمان جهانی میس یونیورس آغاز کرد.

گلشن بختیاری از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ داوری رقابت‌های ملی و منطقه‌ای میس یونیورس را در ایتالیا بر عهده داشت.

مجموعه تحت نظر بختیاری قرار است به زودی نماینده‌ای از ایران را برای شرکت در انتخاب دختر شایسته جهان در سال جاری میلادی معرفی کند.

ثبت‌نام زنان بالای ۱۸ سال ایرانی برای شرکت در گزینش میس پرشیا از اواخر سال ۱۴۰۲ آغاز شد و ٢٢ نامزد به دور نهایی انتخاب راه یافتند.

قرار است در مراسمی که روز ٢۸ خرداد امسال (برابر با ۱۷ ژوئن) در هتل پلازای رم برگزار می‌شود، نامزد نهایی با رای داوران انتخاب و به میس یونیورس معرفی شود.

میس یونیورس یکی از قدیمی‌ترین رقابت‌های جهانی برای انتخاب دختر شایسته جهان میان نمایندگانی از کشورهای مختلف است که فعالیتش را از سال ۱۹۵۲ آغاز کرد.

پس از تغییر مدیریت میس یونیورس در سال ٢٠٢٢ میلادی، معیارهای این رویداد از تمرکز بر زیبایی ظاهری زنان فراتر رفت و شایستگی‌های فردی و اجتماعی آنان را نیز در برگرفت.

در دو سال گذشته شاخص‌هایی چون تاثیرگذاری در امور اجتماعی و نقش زنان در جامعه به آن اضافه و محدودیت‌های سنی و گرایش‌های مختلف نیز در آن کنار گذاشته شد.

دختر شایسته میس یونیورس در سال ۲۰۲۳ میلادی شنیس پالاسیوس از کشور پاراگوئه بود که علاوه بر همکاری با شرکت‌های بزرگ بهداشتی و زیبایی، در امور بشردوستانه هم فعال است.

مراسم انتخاب دختر شایسته سال ٢٠٢۴ این رویداد طی ماه نوامبر در مکزیک برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *