افشاگری تکاندهنده عباس آخوندی وزیر سابق درباره جنایت خامنه‌ای در دوران کرونا

By | ۱۴۰۳-۰۴-۰۸

آن مردمی که هشتصد تا هشتصد تا در روز کشته می‌شدند به‌خاطر همان اقدامات عجیب غریب آقایان بود؛ عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی در دولت روحانی که از سوی شورای نگهبان خامنه ای برای نمایش انتخابات اخیر ردصلاحیت شده طی سخنانی در باره دخالت های دولت سایه (بیت رهبری) از جمله در دوران کرونا گفت: همه دوره کرونا رو یادشونه واقعا تصویری که شما از کرونا دادید واقعی بود؟ یا کلاً تصویر را وارونه گفتین…

خانعلی از اصول‌گرایان: بفرمایید من از دوستانم هم شما هم بفرمایید

عباس آخوندی: خاطرتون نیست که آقای مخبر اساسا آمد چه بساطی راه انداخت که ما می‌خواهیم واکسن در داخل تولید کنیم، خاطرتون نیست که چه‌جوری رفتند اصلا ورود واکسن به ایران را ممنوع کردند و اون مردمی که هشتصدتا هشتصدتا کشته می‌شدند در روز به‌خاطر همان اقدامات عجیب غریب آقایان بود؟

مهدی خانعلی‌زاده: کی بود واکسن رو ممنوع کرد؟ میشه یک مکثی چیزی بدین دوستان جستجو کنند؟

عباس آخوندی: همین الآن گوگل بزن ببین که چکار کردن گفتن ما قرار است در ایران واکسن ایرانی تولید بکنیم خوب

مهدی خانعلی‌زاده: خوب می‌خواستن تولید کنند

عباس آخوندی: کردند؟ رفتند از چین وارد کردند، کردند تو سرم‌ها گفتند اینا واکسن ایرانیه، دروغ به آن بزرگی رو به ملت ایران گفتند. شما فکر می‌کنید که مثلاً مردم حواسشون نیست شما چی دارین می‌گین؟ آنچه که باعث ۸۰۰نفر کشته می‌شد، بخش اعظمش همین جماعتی بودند که آمدند گفتند ما می‌خواهیم بیاییم در ایران واکسن تولید کنیم و نمی‌گذاریم واکسن خارجی بیاید ایران و خاطرتون هست می‌گفتند آقا اینا در واقع آلودگی دارد، فلان دارد بیسار دارد نجسه، انواع داستانهای مختلف که درست کردند که نگذارند اصلاً واکسن وارد کشور بشه، حالا شما مثلا بیایید بگید به این آقا مثلاً به این مردم بیچاره‌ای که در واقع بچه‌هاشون بابت این کار مردن، شما چجوری حرف به مردم میزنید، فکر می‌کنید مردم چی هستند؟ به‌محض این‌که دولت عوض شد گفتن حالا از امروز دیگه قاعده عوض شد آقا این با مردم صادق باید باشیم به مردم راست بگیم نمی‌تونیم که به مردم وارونه بگیم داستان کرونا رو داستان کرونا کل‌اش اصلاً یک چیز دیگری بود…

سخنان خامنه‌ای در صداوسیما ۱۹دی۹۹: اولا واکسنی که برای کرونا آماده شد این مایه افتخار هست این را انکار نکنند این مایه عزت کشور مایه افتخار کشور است، البته از طرق مختلفی دنبال واکسن دارند حرکت می‌کنند، خب در یک موردی به آزمایش انسانی رسید و موفق بود سعی نکنند این را انکار کنند. نکته دوم در مورد کرونا این هست که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است، این را من به مسئولان هم گفتم، الآن هم به‌طور عمومی می‌گویم. گاهی اوقات هست اینها می‌خواهند واکسن را روی ملت های دیگه امتحان کنند، ببینند اثر می‌کند یا نمی‌کند، بنابراین از آمریکا از انگلیس البته به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم…

خامنه‌ای همدست کرونا در کشتار مردم

خامنه‌ای در بهار ۱۳۹۹ می‌گفت: «کرونا را بزرگ نکنید» «چیز خیلی مهمی نیست» و در بهار ۱۴۰۰ هم ورود واکسن آمریکایی ـ اروپایی را به ایران ممنوع کرد. به این ترتیب در واقع نخستین عامل گسترش کرونا با سویه‌های خطرناک‌تر آن در ایران شخص خامنه‌ای است.

سایت زیتون در گزارشی نوشت: رهبر جمهوری اسلامی سودای تاسیس تمدن اسلامی و رهبری جهان اسلام را در سر دارد، اما نمی‌تواند بیماری همه‌گیری را که اکنون در بسیاری کشورها کنترل شده، مدیریت کند و حاضر نیست کار را هم به متخصصان بسپارد. دخالت‌های غیر مسئولانه شخص او در تمامی امور و ناکارآمدی حکومت تحت امرش مردم را به قتلگاه کرونا فرستاده است.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی رهبر جمهوری اسلامی را مسئول مرگ‌های ناشی از کرونا معرفی می‌کنند و از او با عباراتی چون «بی دین»، «جنایتکار» و «آمر کشتار» یاد می‌کنند، عده‌ای نحوه عملکرد حکومت را قتل عام، نسل کشی و هلوکاست نامیده‌اند و به طور گسترده از هشتگ «خامنه ای عامل کرونا» استفاده می‌کنند. جمله دختر جوانی که در فیلمی بر سر مزار پدرش گفت: «خشم ما داره از قدرت شما بزرگتر می‌شه» به یکی از هشتگ‌های کاربران توییتری تبدیل شده است.

آمار کشته های جنگ ۸ ساله ایران و عراق ۲۶۲ هزار نفر است، یعنی در هرسال ۳۲ هزار ۷۶۰ نفر جان داده اند. بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت در طول ۲ سال همه گیری کرونا ۹۶ هزار و ۲۱۵ نفر یعنی در هر سال ۴۸ هزار و ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند، اما علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا ٢۰ مرداد اعلام کرد که «ما آمارهای مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم.»

عباس عبدی فعال سیاسی در روزنامه اعتماد نوشت که بر اساس داده‌های رسمی سازمان ثبت احوال که به تازگی منتشر شده حدود ۱۹۴ هزار فوتی کرونا تا نیمه مرداد سال جاری و در واقع در هر سال ۹۷ هزار نفر بوده است. بنا براین چه بر اساس آمار رسمی و چه محاسبات عباس عبدی تعداد کشته های کرونا بیش از یک جنگ تمام عیار برای مردم ایران بوده است.

رهبر جمهوری اسلامی جان و زندگی تک تک شهروندان ایرانی را با همراهی مشاورانش و نیروهای نظامی و امنیتی به گروگان گرفته است. خامنه ای ۱۱ آبان ۱۳۷۳ در جمع دانشجویان گفت: «مرگ بر آمریکا را کسی به ملت ایران یاد نداد. از اعماق جان یکایک مردم برآمد.»

امروز می توان گفت که کسی به ملت ایران نیاموخته که مسبب و متهم اصلی همه مشکلاتشان رهبر جمهوری اسلامی است، بلکه اقدامات و سخنان او مردم را از اعماق جان به این باور رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *