خشونت ماموران برای جا دادن فردی در صندوق عقب خودروی پلیس ایران

By | ۱۴۰۳-۰۶-۱۰

ویدیویی به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده است که نشان می‌دهد سه مامور انتظامی سعی دارند فردی را با خشونت در صندوق عقب خودروی پلیس جا دهند.

مخاطبی که این ویدیو را برای بی‌بی‌سی فارسی فرستاده، گفته است که این اتفاق در ۵ شهریور در شهر ری رخ داده است.

تایید زمان این ویدیو برای بی‌بی‌سی فارسی امکان‌پذیر نیست.‌

این نخستین باری نیست که انتشار خبرهایی از رفتارهای خشونت آمیز ماموران انتظامی در شبکه‌های اجتماعی خبرساز می‌شود.

در تازه‌ترین مورد خبر درگذشت محمد میرموسوی در بازداشت پلیس لاهیجان واکنش‌هایی را به همراه داشته و موجب انتقادهای فراوان به عملکرد پلیس شده است.

پلیس ایران در گزارشی از روند وقوع حادثه بر مبنای گزارش تیم ویژه بازرسی، دلیل مرگ آقای میرموسوی را «عدم کنترل خشم و احساسات» عوامل پاسگاه و «بی‌اعتنایی به وضعیت متهم» اعلام کرده است.

پلیس ایران همچنین رفتار رخ‌داده توسط برخی از عوامل انتظامی را «برخلاف مشی حرفه‌ای پلیس» دانسته و گفته است چنین رفتاری «به‌هیچ وجه قابل قبول نیست.»

در ادامه هم وعده داده شده که «در صورت تایید سهل‌انگاری و عدم توجه دیگر مدیران انتظامی؛ تنبیهات انضباطی متناسب اجرا خواهد شد.»

شکنجه و کتک زدن هنگام دستگیری و بازداشت بارها موجب کشته شدن افراد یا وارد شدن آسیب‌های جدی به آنها شده است وتصاویر بسیاری هم از خشونت، فحاشی و تعرض فیزیکی به ویژه به زنان از سوی ماموران منتشر شده است. ‌

گفته می‌شود عدم تعقیب قضایی موثر ماموران باعث شده که آن‌ها «این رفتارها را مرتکب شوند چون می‌دانند که مجازات نخواهند شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *