سعدا خدیرزاده در زندان ارومیه اقدام به خودکشی کرد

By | ۱۴۰۱-۰۵-۲۷

سعدا خدیرزاده شهروند بازداشتی، امروز پنجشنبه ۲۷ مردادماه، در زندان ارومیه اقدام به خودکشی کرد. وی روز سه شنبه ۲۵ مردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات ارومیه و حفاظت اطلاعات زندان این شهر مورد بازجویی قرار گرفته بود. گفته میشود که خانم خدیرزاده پیش از اقدام به خودکشی به فرزند نوزادش، قرص خورانده است که هرانا به صورت مستقل قادر به تایید این موضوع نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱، سعدا خدیرزاده شهروند بازداشتی، در زندان ارومیه دست به خودکشی زد.

یک منبع مطلع با بیان اینکه وی امروز از طریق دار زدن خود با روسری، اقدام به خودکشی کرد، گفت: “خانم خدیرزاده سه شنبه ۲۵ مردادماه، توسط ماموران اداره اطلاعات و حفاظت اطلاعات زندان مرکزی ارومیه احضار، بازجویی و تهدید شده است.”

به گفته این منبع مطلع، سعدا خدیرزاده و فرزندش، در حال حاضر در بهداری زندان و تحت درمان هستند.

همچنین گفته میشود که خانم خدیرزاده پیش از اقدام به خودکشی به فرزند نوزادش، قرص خورانده است که هرانا به صورت مستقل قادر به تایید این موضوع نیست.

خانم خدیرزاده شهروند اهل پیرانشهر روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت و روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه، به زندان ارومیه منتقل شد.

وی روز دوشنبە ۳۰ خردادماه، در یکی از‌ بیمارستان‌های ارومیە با عمل سزارین، زایمان کرد و پس از‌ یک روز بە زندان ارومیە بازگرداندە شد.

تا لحظه‌ تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *