تشکیل ۲۰ پرونده انضباطی و اخراج ۵ دانشجو از دانشگاه علامه طباطبایی

By | ۱۴۰۲-۰۲-۰۵

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از تشکیل پرونده انضباطی برای ۲۰ دانشجو و محرومیت از تحصیل چهار یا پنج تن دیگر از دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

عبدالله معتمدی روز دوشنبه در نشستی خبری همچنین ادعا کرد تنها برای تعدادی از دانشجویان که «شرایط خاصی» داشتند پرونده انضباطی تشکیل شده است.

این ادعا در حالی است که سرکوب اعتراضات دانشجویی، همزمان با اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، همچنان ادامه دارد.

پیشتر وب‌سایت روزنامه شرق به نقل از چهار تن از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی خبر داده بود که پس از تجمع ۱۶ اسفند دانشجویان این دانشگاه، در اعتراض به مسمومیت‌ دانش‌آموزان، فهرست تازه‌ای از «دانشجویان ممنوع‌الورود» اعلام شد.

بر اساس این گزارش، دست‌کم «ورود ۴۰ نفر از دانشجویان بدون صدور هرگونه حکمی به دانشگاه علامه» برای «یک ماه» ممنوع شد اما پس از گذشت یک ماه این حکم همچنان برقرار است.

«کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان» بازداشت بیش از ۷۲۰ دانشجو در ماه‌های گذشته را تایید کرده است. همچنین گزارش‌های متعددی از صدور احکام سنگین علیه شماری از دانشجویان منتشر شده است.

علاوه بر این، شماری از دانشجویان از سوی کمیته‌های انضباطی دانشگاه با حکم‌هایی چون تعلیق و اخراج مواجه شده‌اند. دادگاه‌های انقلاب نیز برای تعداد قابل توجهی از دانشجویان احکامی چون حبس، شلاق و ممنوع‌الخروجی صادر کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *