رئیس اداره آگاهی خاش «ترور» و کشته شد

By | ۱۴۰۳-۰۶-۰۲

خبرگزاری ایرنا بعدازظهر جمعه دوم شهریور خبر داد که رئیس اداره آگاهی شهرستان خاش با تیراندازی افراد مسلح «ترور و کشته شد».

این خبرگزاری هنوز جزئیات بیشتری از این رویداد منتشر نکرده اما وب‌سایت حال‌وش گزارش داد که حسین پیری، رئیس آگاهی شهرستان خاش، «که با لباس مبدل بلوچی بوده، پس از خروج از منزلش… مورد هدف تیراندازی مستقیم افراد مسلح قرار گرفته و کشته شده است».

اما خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، با تأکید بر این‌که حسین پیری «جانشین رئیس پلیس امنیت» خاش بوده است، نوشت او «با لباس شخصی در مأموریت نماز جمعه بوده که بعد از اتمام مأموریت در حوالی منزلش ترور می‌شود».

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، اما نوشت «افراد ناشناس اطراف منزل حسین پیری کمین کرده بودند که «بعد از خروج او از منزل اقدام به ترور وی کرده‌اند».

شمس‌آبادی، دادستان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان، هم حسین پیری را جانشین رئیس پلیس امنیت شهرستان خاش معرفی و اعلام کرده «تحقیقات مقدماتی در حال انجام است و ضابطان قضایی در محل حضور دارند».

ساعتی پس از انتشار این خبر، کانال تلگرامی منتسب به گروه «جیش‌العدل» بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن ادعا شد این گروه مخالف حکومت ایران مسئولیت حمله را برعهده گرفته است.

این گروه شبه‌نظامی از سوی دولت ایران و چندین دولت غربی از جمله آمریکا سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *