نامه‌ی محمد مهدوی‌فر به تمام آخوندهای ایران: روزی فرا خواهد رسید که جوانان به تعداد آخوندهای که کشته اند افتخار خواهند کرد

By | ۱۳۹۸-۰۳-۲۳

من روزی را می‌بینم که جوانان این سرزمین در مراسمِ شب‌نشینی برای هم تعریف کنند که امروز موفق شده‌اند چند تا آخوند بکشند. هر کدام در این کار قساوت بیشتری به خرج داده باشند، مورد حسرت و حسادت بقیه قرار خواهند گرفت.

روزی را می‌بینم که وقتی جوانان به هم برسند، این یکی بگوید من چند تا آخوند کشتم و آن یکی بگوید این که چیزی نیست من تابحال دو برابرِ تو آخوند کشته‌ام.

این حرف را چه کسی می‌گوید؟ کسی که پدرش، برادرش و بسیاری از تیر و تبارش آخوند هستند. من پدرم آخوندِ حکومتی نیست. آخوندی بوده که مرا با زحمتِ قالی‌بافی بزرگ کرده. من یک تار موی او را با تمام دنیا عوض نمی‌کنم ولی می‌دانم که او را هم خواهند کشت.

توی انفرادی که بودم یکی از جوانانی که در اعتراضات دی‌ماه ۹۶ دستگیر شده بود، می‌گفت آخوندکشی که شروع بشود همه‌ی آخوندها را خواهیم کشت. می‌گفت در محله‌ی ما یک آخوند هست که همه‌ی مردم او را دوست دارند، او آخوندِ حکومتی نیست، بلکه از قدیم‌الایام با حکومت مخالف بوده است. می‌گفت او را هم خواهیم کشت.

من یک نفر منتقد رهبر و منتقد حکومت هستم. به خاطر انتقادهای صریح و بی‌پرده از رهبری مدت‌های زیادی در زندان و در انفرادی بوده‌ام و اکنون نیز در تبعید به سر می‌برم. امروز هم به اتفاق تعدادی از فعالین سیاسی و مدنی یک بیانیه دادیم و در آن خواستار استعفای خامنه‌ای و تغییر قانون اساسی شده‌ایم.

هر از چند گاهی یکی از جان به لب ‌رسیدگان در تلگرام به صفحه‌ی خصوصی من می‌آید و پیشنهاد می‌دهد که آخوندها را قلع و قمع کنیم. آن بندگان خدا نمی‌دانند که من خودم آخوندزاده هستم. یکی از آن‌ها از من می‌پرسید، چطور است کشت و کشتار را از امام‌جمعه‌های شهرهای کوچک شروع کنیم؟

من به همه‌ی آن‌ها می‌گویم، خشونت راهکار حل مشکلات نیست و الآن هم معتقدم اگر دوره‌ی خشونت‌ها شروع بشود، هیچ‌کس نمی‌تواند جلودار باشد، مثلاً اگر من آن موقع بنویسم که این کار را نکنید، سراغ خودِ من هم می‌آیند، خواهند گفت درست است که آخوند نیستی ولی آخوندزاده که هستی، پس باید کشته بشوی.

برادران عزیز روحانی؛
من این نامه را خیلی ساده و بی‌پیرایه برای شما نوشتم. متأسفانه از همین الان آخوندکشی شروع شده است. من دوست دارم کسی باشم که همیشه خبرِ خوب به مردم بدهم ولی این خبر، خبر خوبی نیست که من به شما می‌دهم. آخوندکشی شروع شده است و به نظر می‌رسد، روزها و ماه‌های آینده به جاهای خیلی خطرناکی بکشد. همین الان این نامه را که می‌خوانید، بروید آن را برای استادتان و برای دوستان‌تان بخوانید و چاره‌جویی کنید. منتظر آقای خامنه‌ای نباشید. آقای خامنه‌ای به اندازه‌ی تعداد موهای سر و ریش‌ شما، محافظ دارد.

محمد مهدوی‌فر
تخریب‌چی و غواص جنگ ایران و عراق
۲۳ خرداد ۹۸
تبعیدگاه، شهرستان سرباز
استان سیستان و بلوچستان