تهدید حسین سپنتا زندانی عقیدتی توسط حشمت الله حیات الغیب، رئیس کل زندان های استان فارس: “می دهم تیکه تیکه ات کنند” 

By | ۱۳۹۸-۰۴-۰۲

حسین سپنتا زندانی عقیدتی از نزدیک به ۶۰ روز پیش در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده پزشکی خود، دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش مرکز اسناد حقوق بشر ایران، علیرغم وضعیت بد سلامت این زندانی عقیدتی، مسئولان زندان تهدید کرده اند که وی را به “شکنجه گاه ارشاد” منتقل خواهند کرد.

یکی از فعالان مدنی در توییتی خبر داده که حشمت الله حیات الغیب، رئیس کل زندان های استان فارس پس از حدود ۶۰روز اعتصاب غذای آقای سپنتا در ملاقات با وی ضمن توهین به وی، تهدید کرده که “فکر کردی اینجا اوین است که اعتصاب کردی؟ تا ۲روز دیگر {اگر اعتصابت} نشکنی می دهم تیکه تیکه ات کنند یا می ندازمت بند ارشاد!”

شکنجه گاه ارشاد میان زندانیان عادل آباد به بدی معروف است.

حسین سپنتا در پاسخ گفته که “یا می میرم یا بعد از چند سال نهارم را در خانه می خورم.” وی تاکید کرده که قصد شکستن اعتصاب غذای خود را ندارد.

این زندانی زرتشتی، که پیشتر در سال ۷۹ به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، مجددا در سال ۹۲ پس از بازگشت از خارج کشور، برای دومین بار توسط این نهاد امنیتی و اطلاعاتی بازداشت و در دادگاهی فرمایشی و بدون حضور وکیل مدافع، به ۱۳ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

آقای سپنتا در حالی به این حکم سنگین محکوم شده که در سال ۷۹ در بازداشتگاه اطلاعات سپاه و زیر شکنجه، از ناحیه قفسه سینه و نخاع دچار آسیب جدی شده بود و نیمی از توان حرکتی خود را از دست می دهد.

این زندانی عقیدتی در ششمین سال زندان و محکومیت خود و از ۶۰ روز پیش در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم رسیدگی به پرونده اش، دست به اعتصاب غذا زده است.

در ماه های گذشته و وقوع موارد مشابه ازجمله درگذشت وحید صیادی نصیری در زندان لنگرود قم در پی اعتصاب غذای ۶۰ روزه، و نیز کشته شدن علیرضا شیرمحمدی در زندان فشافویه توسط مجرمان عادی و عدم رسیدگی مسئولان، نگرانی ها در خصوص زندانیان سیاسی و عقیدتی محبوس در زندان های ایران افزایش یافته است.