نام هشت فرمانده نظامی سپاه که در کنار خامنه‌ای مورد تحریم جدید آمریکا قرار گرفتند

By | ۱۳۹۸-۰۴-۰۴

پرزیدنت ترامپ در یک فرمان اجرایی نام رهبر جمهوری اسلامی و هشت تن از فرماندهان سپاه پاسداران را در فهرست تحریم های ایالات متحده قرار داد.

بر اساس فهرستی که وزارت خزانه داری آمریکا دوشنبه ۳ تیر منتشر کرد، علاوه بر نام آیت الله علی خامنه ای، این افراد در فهرست آخرین تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی قرار دارند:

  • امیرعلی حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران
  • محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه
  • علی رضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران
  • یدالله بادین، فرمانده منطقه سوم نیروی دریای سپاه پاسداران
  • عباس غلامشاهی، فرمانده منطقه اول نیروی دریای سپاه پاسداران
  • علی عظمایی، فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران
  • منصور روانکار، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران
  • رمضان زیراهی، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران

پرزیدنت ترامپ روز دوشنبه پس از امضای این فرمان اجرایی به خبرنگاران گفت که با تحریم رهبر جمهوری اسلامی و دفتر او، دسترسی آیت الله خامنه‌ای به تمامی منابع مالی قطع می‌شود.

او اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی مسئول نهایی اقدامات خصمانه ایران است.​

ایالات متحده می‌گوید که هدف تحریم‌های ایران، بازگرداندن جمهوری اسلامی به میز مذاکره است. ایالات متحده خواستار توقف برنامه موشکی، هسته‌ای و حمایت تهران از تروریسم است.

آمریکا از سال ۲۰۱۸ و از زمان خروج از توافق اتمی موسوم به برجام، تحریم‌های قبلی ایالات متحده علیه ایران را بازگردانده و تحریم‌های بیشتری را نیز به آن افزوده است. در حال حاضر نفت ایران به طور کامل از سوی آمریکا تحریم شده است.

در حال حاضر هم مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، و هم برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، در منطقه به سر می‌برند و مشغول رایزنی با متحدان هستند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پمپئو روز دوشنبه با ملک سلمان، پادشاه عربستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

تنش بین آمریکا و ایران در یک ماه اخیر افزایش یافته است.

بعد از اینکه جمهوری اسلامی یک پهپاد آمریکا را بر فراز حریم بین المللی سرنگون کرد، روز جمعه رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که قرار بود به سه مکان در ایران حمله نظامی شود، اما تنها ۱۰ دقیقه قبل از حمله از این کار منصرف شد.

ایالات متحده خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به پهپاد آمریکایی و از افزایش تنش آفرینی جمهوری اسلامی در خاورمیانه شده است.

دولت پرزیدنت ترامپ در یکسال اخیر فشار حداکثری را بر ایران اعمال کرده و گفته است که رژیم ایران باید مثل یک کشور عادی رفتار کند و از تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای، برنامه گسترده موشکی، کمک به تروریسم، و سایر اقدامات تنش برانگیز خود دست بردارد.

پرزیدنت ترامپ پیشتر اعلام کرد که آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است، اما رهبر جمهوری اسلامی هرگونه مذاکره را رد کرد.
صدای آمریکا: