مقام نظامی اسرائیل: ایران موشک‌های دریایی خود را به سوریه و عراق منتقل می‌کند / احتمال دارد موشک‌های مذکور به همراه موشک‌های زمین به زمین ایران، از غرب عراق به اسرائیل شلیک شوند 

By | ۱۳۹۸-۰۷-۱۳

زهیر أندراوس در رای الیوم نوشت: رسانه های عبری به شکل گسترده ای به تفاصیل گزارش های منتشرشده در ایران در مورد چگونگی نافرجام ماندن تلاشی برای ترور قاسم سلیمانی، توجه نشان داده و تحلیل هایی در این باره ارائه دادند؛ که تقریبا تمامی آنها مبتنی بر این نکته مهم است که سلیمانی باید در سریعترین زمان ممکن از صحنه خاورمیانه به کنار رود؛ چرا که او مسئول اول و مستقیم تمرکز ایران در منطقه است. علاوه بر این، وی کسی است که مسئولیت انتقال سلاح های دقیق از ایران به سوریه و سپس، برای حزب الله را بر عهده داشته و هر لحظه در حال برنامه ریزی برای اجرای عملیات علیه اسرائیل است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: براساس آنچه گذشت، می توان گفت از نظر منابع امنیتی در تل آویو، سلیمانی مهره اصلی مقابله نظام ایران با دولت عبری است.
در همین رابطه، المانیتور در گزارشی به نقل از خبرنگار و تحلیلگر روزنامه عبری المعاریو، تاکید کرد که هدف حملات اخیر اسرائیل به سوریه، سپاه قدس ایران و فرمانده آن، قاسم سلیمانی بوده است. افزون بر این، به گفته یکی از مسئولان بلند پایه اسرائیلی، سلیمانی، شخصیت اصلی است که جنگ با اسرائیل را طراحی و هدایت می کند.

این در حالی است که «درور شالوم» رئیس بخش تحقیقات اطلاعات ارتش اسرائیل در گفتگو با روزنامه های عبری، از سناریوهای احتمالی مربوط به توافق هسته ای صحبت می کند، که یکی از انها، مذاکرات بین ایران و آمریکا و نیز، ادامه تنش نظامی است که می تواند اسرائیل را هم وارد میدان درگیری کرده و تهران را وادار به نقض بندهای بیشتری از توافق هسته ای نماید.

هآرتص در این باره نوشت: شالوم معتقد است که ایران موشکهای دریایی خود را به سوریه و عراق منتقل می کند و این احتمال وجود دارد که در پاسخ به حملات اخیر اسرائیل به پایگاههای ایران در سوریه، موشکهای مذکور به اضافه موشکهای زمین به زمین ایران، از غرب عراق، به اسرائیل شلیک شود. وی در پایان صحبتهایش تصریح کرد که با توجه به قدرتی

که ایرانی ها در حمله اخیر به عربستان نشان دادند، این هشدار، در مورد حمله به اسرائیل هم جدی و مهم است. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *