علی مطهری: اظهارات روحانی درباره عدم اطلاع از اجرای طرح بنزین عذر بدتر از گناه است

By | ۱۳۹۸-۰۹-۰۸

علی مطهری، نماینده مجلس و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت از اظهارات روز گذشته حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در خصوص عدم اطلاع از زمان اجرای طرح افزایش بهای بنزین انتقاد کردند.

حسن روحانی روز چهارشنبه گفته بود که او نیز همچون سایر مردم، اصلا از زمان اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین اطلاع نداشته و صبح جمعه ۲۴ آبان متوجه اجرای آن شده است.

طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین با تصمیم نشست سران سه قوه انجام شد و رهبر جمهوری اسلامی نیز از این اقدام حمایت کرد.

به دنبال اجرای طرح افزایش بهای بنزین در هفته گذشته، بسیاری از شهرهای ایران شاهد تظاهرات بی‌سابقه بود.

به گزارش ایسنا علی مطهری گفته است:«رئیس جمهور مقام اول اجرایی کشور است و باید برای اجرای آن تصمیم در جزئیات آن دخالت می‌کرد و قبل از همه با مردم صحبت می‌کرد و ضرورت اصل این کار را ـ. نه با این شیب تندی که انجام شد ـ. برای مردم بیان می‌کرد و در واقع به شخصیت مردم احترام می‌گذاشت نه اینکه آن‌ها را غافلگیر کند.»

این نماینده مجلس اضافه کرده است« قبول داریم که مسئولیت اجرا به وزیر کشور و شورای امنیت کشور و صدا و سیما واگذار شده بود و به همین جهت استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس است، ولی رئیس جمهور نباید این امر خطیر را رها می‌کرد. باید گفت: این سخن رئیس‌جمهور عذر بدتر از گناه است.»

محسن رضایی هم در توییتی گفته است، «کنار کشیدن آقای روحانی از پذیرش مسئولیت انتخاب زمان و چگونگی اجرای افزایش قیمت بنزین جای شگفتی دارد! »

به دنبال اجرای طرح افزایش بهای بنزین در هفته گذشته، بسیاری از شهرهای ایران شاهد تظاهرات بی‌سابقه بود و طبق برآوردهای رادیو فردا و سازمان عفو بین‌الملل، پاسخ حکومت به اعتراض ناراضیان دست‌کم ۱۴۳ کشته و حدود پنج هزار بازداشتی به دنبال داشته است.

One thought on “علی مطهری: اظهارات روحانی درباره عدم اطلاع از اجرای طرح بنزین عذر بدتر از گناه است

  1. مرتضی صالحی

    اقای روحانی ۳ عمامه سفید رنگ ظاهرا متحدالشکل دارند اما در پیچ های هر کدام سخنان متضادی نهفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *