غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی, نماینده مجلس: از قبرستان‌ها آمار «خیلی وحشتناکی» درباره شمار قربانیان ویروس کرونا وجود دارد

By | ۱۳۹۸-۱۲-۰۹

امتداد : غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین و نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به لزوم جدی قرنطینه شهرهای پرخطر از لحاظ شیوع کروناویروس در گفتگو با امتداد، اظهار داشت:

* بالشخصه، موضع رئیس جمهور را مبنی بر قرنطینه نکردن شهرهای درگیری کرونا، تصمیمی اشتباه دانسته و اساسا، این همه اسرار بر این مسئله را نیز به درستی متوجه نمی‌شوم.

* به جای آنکه در این خصوص به نظر اهل فن و پزشکان حاذق این کشور تمکین کرده و برای اجرای آن اقدام کنیم، آن را کار دشمن نامیده و از قرنطینه شهرها سر باز می‎‌زنیم.

* قاطبه پزشکان و اساتید پزشکی بر این باور هستند که، مسئله قرنطینه یک مسئله واجب بوده و اصلا هم ربطی به جنگ‌های جهانی اول و دوم ندارد. ما این مسئله را ضروری دانسته و درخواست آن را هم رسما مطرح کرده‌ایم که متاسفانه، شورایعالی امنیت ملی و دستگاه‌های بالادستی با آن مخالفت می‌کنند.

* آقایان را به خداوندی خدا قسم می‌دهم که آمار واقعی به مردم ارائه کنند. متاسفانه، مکررا آمار را از مردم پنهان می‌کنند و به صراحت می‌گویم که آمارهای ارائه شده تاکنون، هنوز واقعی نیست. قبرستان‌ها را که نمی‌شود پنهان کرد؟ به هر حال، گزارش‌هایی که از آرامستان‌ها و همچنین گزارش دوستان داریم از آمار خیلی وحشتناکی خبر می‌دهد که نمی‌شود آن را پنهان کرد.

* من از بهشت زهرا، تازه‌آباد و باغ رضوان رشت آماری در خصوص جان باختگان بر اثر کرونا گرفتم و باید بگویم که آمار، خیلی بیشتر از این حرف‌هاست.

* پیشنهاد من با توجه به توصیه‌های جدی و اکید اساتید پزشکی بر این است که مجالس شادی و عزا در استان گیلان تا اطلاع ثانوی ممنوع شود و آقایان برای تعطیل کردن نمازهای جمعه و جماعات، دست از لجاجت بردارند.

* چه اشکالی دارد که ما تصویر رحمانی دین را برای توجه به سلامت مردم به نمایش بگذاریم؟

* تقاضای من از رئیس دستگاه قضا نیز این است که تا حد امکان زندانیان سیاسی و زندانیان دیه را با تودیع وثیقه و سایر امکان‌های قانونی آزاد کنند تا از نگرانی مردم درباره جان این عزیزان هم کاسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *