توییتر صفحه مشاور حسن روحانی را معلق کرد 

By | ۱۳۹۹-۰۳-۱۰

شبکه اجتماعی توییتر روز جمعه صفحه حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران را معلق کرد. اگرچه رسانه‌های ایران این اقدام توییتر را به توییت حسام‌الدین آشنا به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، که در آن خواهان پایان بخشیدن به “ساختارهای نژادپرستانه و طبقاتی در ایالات متحده” شده بود نسبت می‌دهند، اما نام حسام‌الدین آشنا در توییتر یادآور توییت هشدارآمیز او به خبرنگاران ایرانی فعال در رسانه‌های خارج از ایران است.

او در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره سقوط هواپیمای ۷۵۲ اوکراین و پیش از آن که سپاه پاسداران اعلام کند که “خطای انسانی” نیروهایش موجب سقوط هواپیما شده است، نوشت: «هشدار! به کارگزاران ایرانی‌تبار رسانه‌های فارسی‌زبان هشدار داده می‌شود از مشارکت در جنگ روانی مربوط به هواپیمای اوکراینی و همکاری با ایران‌ستیزان خودداری کنند.»

توییت هشدارآمیز مشاور روحانی موجی از اعتراضات را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و او را مجبور کرد که توییت پیشین خود را اصلاح کند و درباره هشدار‌های خود توضیح دهد. مشاور روحانی در توییت بعدی خود نوشت، “هشدار تهدید نیست!”

همان زمان سازمان گزارشگران بدون مرز توییت‌های هشدار‌آمیز حسام‌الدین آشنا علیه روزنامه‌نگاران رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور را محکوم کرد.

امیر رشیدی، فعال در حوزه آزادی اینترنت، امروز جمعه در پی معلق شدن حساب کاربری حسام‌الدین آشنا در توییتر، درباره این اقدام توییتر نوشت: «دیر انجام شد. اون شبی که خبرنگاران را تهدید کرد و خیلی‌ها از جمله خود من ریپورتش کردیم باید باهاش برخورد می‌شد. ولی خب بیایید این دعوای توییتر با ترامپ رو به فال نیک بگیریم بلکم توییتر شروع کند تا به قوانین خودش احترام بگذارد.»

حسام‌الدین آشنا معاون ویژه وزارت اطلاعات ایران در زمان جنایات موسوم به “قتل‌های زنجیره‌ای” دگراندیشان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *