مصرف برق باز هم رکورد شکست/مصرف برق در ایران از دنیا جلو زد

By | ۱۳۹۹-۰۳-۱۵

تازه‌ ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد مصرف برق روز ۱۳ خرداد ماه امسال به ۵۳ هزار و هفت مگاوات رسید و این در حالی است که شاخص جهانی به دلیل گسترش بیماری کرونا کاهش یافته و حتی از مصرف معمول هم کمتر شده است.

مصرف روزانه برق کشور روز گذشته در حالی از مرز ۵۳ هزار مگاوات گذشت که میزان مصرف جهانی آن به شدت کاهش یافته است.

میزان مصرف برق روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴۸ هزار و ۵۱ مگاوات بود رشد چهار هزار و ۹۵۶ رقمی را به همراه داشته است.

مشترکان با استفاده از دور کند کولرهای آبی و نیز تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی دمای ۲۴ درجه می‌توانند به کاهش مصرف برق کمک کنند. استفاده از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپ‌ها در محل‌های بلا استفاده از دیگر راهکارهای کاهش مصرف است.

براساس این گزارش، میزان ذخیره نیروگاه‌ها روز گذشته کاهش یافته و به رقم ۶۹۹ مگاوات رسید. مصرف برق صنایع نیز روز گذشته افزایش چشمگیری یافت و به رقم پنج هزار و ۴۶ مگاوات رسید در حالی که در ۲ ماه اخیر میزان مصرف این بخش حدود چهار هزار مگاوات بوده است.

میزان برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر هم به رقم چهار و ۱۷۱ مگاوات افزایش یافت.

«مصطفی رجبی مشهدی»  سخنگوی صنعت برق چندی پیش در این خصوص گفته بود که روند مصرف برق ایران بر خلاف روند جهانی شده و در حالی که جهان شاهد کاهش مصرف است در کشورمان شاهد افزایش روز افزون آن هستیم که تداوم آن مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *