ناصر همتی : کره جنوبی پول‌ های‌مان را آزاد کند، می‌خواهیم غذا و دارو بخریم

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۲

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی، در مصاحبه ای با “بلومبرگ” گفته است که کره جنوبی به بهانۀ تحریم های آمریکا میلیاردها دلار درآمدهای نفتی ما را در بانک های خود مسدود کرده به طوری که حتا اجازه نمی دهد دارو و مواد غذایی مورد نیاز خود را خریداری کنیم.

وی سپس دولت سئول را تهدید کرده که اگر دارایی های جمهوری اسلامی را آزاد نکند به مراجع بین المللی شکایت خواهد برد.

ناصر همتی گفته است : ما از بانک های کره ای می خواهیم که بگذارند پول خودمان را برای وارد کردن کالاهای بشردوستانه به ویژه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی خرج کنیم.

وی سپس گفته است که “دودلی ها و تردیدهای بانک های کره جنوبی” اصلاً برای او قابل فهم نیست، مگر آنکه، به گفتۀ وی، کره ای ها بخواهند “بازی درآورده و با استفاده از پول های ایران ذخایر ارزی خود را افزایش دهند.”

این اظهارات در حالیست که برای نخستین بار پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا، کره جنوبی دو هفته پیش یک محموله دارویی به ایران فرستاد و قرار است ماه آینده نیز معادل دو میلیون دلار دارو و تجهیزات پزشکی به ایران ارسال شود.

فیلم زیر: همتی پیش تر ضمن انتقاد از قاچاق کالا توسط برادران قاچاقچی-سپاهی گفته بود …به مقامات کره‌ای (کره جنوبی) گفتم پول بلوکه شده ما را ندهید، نمی‌گذارم “ال جی” و “سامسونگ” در ایران کار کنند، دیدم اصلا برایشان مهم نیست! چون می دانند همه چیز از طریق دوبی (اسکله های قاچاق سپاه) وارد ایران می شود و نیازی به مجوز دولت و بانک مرکزی نیست….
ناصر اعتمادی, رادیو فرانسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *