نظام پرستاری: ماهانه ۵۰۰ پرستار از ایران مهاجرت می ‌کنند

By | ۱۴۰۰-۰۱-۲۲

پرستارانی که مهاجرت می‌کنند اغلب پرستار شرکت‌های خصوصی هستند و به دلیل عدم برخورداری از حق و حقوق کافی و منطقی در ازای کاری که انجام می‌دهند ایران را ترک می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار به کشور‌های آمریکایی و اروپایی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار به کشور‌های آمریکایی و اروپایی خبر داد.
آرمین زارعیان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار ایرانی به خارج از کشور خبر داد.
زارعیان تصریح کرد: اغلب پرستاران ایرانی به کشور‌های آمریکای شمالی مثل کانادا، و سوئد در اروپا و همچنین برخی از کشور‌های حوزه خلیج فارس مهاجرت می‌کنند.
وی تاکید کرد: پرستارانی که به کشور‌های فوق مهاجرت می‌کنند اغلب پرستار شرکت‌های خصوصی هستند و به دلیل عدم برخورداری از حق و حقوق کافی و منطقی در ازای کاری که انجام می‌دهند تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و ایران را ترک می‌کنند.

چه کسانی مخالف استخدام پرستاران هستند؟

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران خاطرنشان کرد: علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرداخت به موقع حق و حقوق آن‌ها و تعیین تکلیف وضعیت استخدامی‌شان برخی از مسئولان در وزارت بهداشت، دولت و مجلس شورای اسلامی علاقه‌ای به اجرایی شدن و تصویب قوانین مورد نیاز ندارند.
زارعیان تاکید کرد: سیر مهاجرت پرستاران به خارج از کشور کماکان ادامه دارد و بر اساس آخرین خبری که در دست دارم درخواست مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار به خارج از کشور است که در سازمان نظام پرستاری به ثبت میرسد.
وی اضافه کرد: بخشی از پرستاران هم ابتدا خودشان کار‌های پذیرش گرفتن در دیگر کشور‌ها را پیگیری می‌کنند و آمار این گونه موضوع خیلی مشخص نیست.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تصریح کرد: رئیس جمهور، وزیر بهداشت و همچنین افرادی، چون الیاس نادران در مجلس شورای اسلامی به صراحت با دستور رهبر معظم انقلاب مخالفت کرده و کاری برای استخدام پرستاران انجام نمی‌دهند.

حقوق پرستاران با کارشان همخوانی ندارد!

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت پرستاران، ما پیشنهاد استخدام ۳۰ هزار پرستار به وزارت بهداشت را دادیم، اما مسئولان به دلایل مختلف با این پیشنهاد موافقت نکردند.
زارعیان تاکید کرد: دولت کاری برای استخدام پرستاران انجام نمی‌دهد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور هم هیچ اراده‌ای برای استخدام پرستاران ندارد و مسئولان مربوطه حتی به حرف رهبری هم گوش نمی‌دهند و. در نتیجه موضوع مهاجرت پرستاران قوت می‌گیرد.
وی یادآور شد: رهبری در روز پرستار به طور واضح بر استخدام پرستاران و تعیین تکلیف وضعیت خدمت آن‌ها تاکید کردند، اما  حتی به حرف رهبری هم توجهی نکردند.
زارعیان اضافه کرد: پرستاران نمی‌آیند حقوق ۵ هزار یورویی دیگر کشور‌ها را رها کنند و با حقوق بخور نمیر فعلی که به آن‌ها پرداخت می‌شود، نمی‌توان مانع خروج پرستاران از کشور شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *