نرگس محمدی : آقای رییسی چرا نیروهای امنیتی سلاح کشیدند؟

By | ۱۴۰۰-۱۲-۲۲

آقای رییسی چرا در بازداشت بیست و پنج آبان ماه نیروهای امنیتی سلاح کشیدند؟

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی،‌ از وی درباره علت سلاح‌کشیدن نیروهای امنیتی به هنگام بازداشت فعالان مدنی پرسیده است.

در این نامه کوتاه که در اینستاگرام خانم محمدی منتشر شده آمده است:

«در بازداشت‌هایی که ماههای اخیر روی داده، نیروهای امنیتی بر روی بازداشت‌شدگان سلاح کشیده‌اند، که یکی از موارد مربوط به بازداشت اینجانب بر سر مزار ابراهیم کتابدار است. پس از ضرب و شتم و فحاشی‌های رکیک، زدن دستبند و کشیدن به سمت خودروهای شخصی و ضرب و شتم خانواده محترم ابراهیم کتابدار ماشین‌ها حرکت کردند. در داخل ماشین در حالی که دو نفر از ماموران از الفاظ رکیک استفاده می‌کردند یکی از ماموران کلت را از کمرش بیرون آورد و گفت که نه فقط در آبان نود و هشت بلکه الان هم مسلح‌اند و این تهدید آشکاری برای زدن بود. پس از مرخصی روایت دیگری را از کشیدن کلت روی زن بازداشتی دیگری شنیدم.

آقای رییسی آیا کلت کشیدن بر روی فعالان مدنی به منظور بازگشت به دوران دهه شصت است؟ آیا عواقب این رفتارهای خشونت‌طلبانه و مسلحانه را می پذیرید؟ حکومتیان هر زمان در مورد دهه شصت مورد بازخواست قرار گرفتند، ادعا کردند که نیروی مخالف هم مسلح بود، آیا ما فعالان مدنی هم مسلح هستیم؟ آیا این رفتارها شروع ماجرای دیگری است؟ وظیفه من به عنوان یک صلح‌طلب و مدافع حقوق بشر هشدار در مورد رفتار خشونت ورزانه حکومت و تلاش برای متوقف کردن آن است که عمل می‌کنم. اما این شما هستید که باید به مردم ایران پاسخ بدهید تا کجا خشونت را ترویج و اعمال می‌کنید؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *