واکنش حکومتی به کارزار حجاب بی‌حجاب: برخورد می‌کنیم، حجاب خاکریز اول جمهوری اسلامی است

By | ۱۴۰۱-۰۴-۲۲

در واکنش به کارزار گسترده حجاب بی‌حجاب، وزیر کشور گفت فراجا با هنجارشکنان برخورد می‌کند و اجازه همراهی عامدانه با دشمن را نمی‌دهیم.نماینده خامنه‌ای در قم خواهان برخورد قاطع با مخالفان حجاب شد و رییس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: حجاب خاکریز اول ماست،سقوط کند بقیه خاکریزها سقوط می‌کند.

فعالان و گروه‌های مخالف حجاب اجباری از روز سه‌شنبه ۲۱ تیرماه کارزار گسترده خود با عنوان «حجاب بی‌حجاب» را در چارچوب نافرمانی مدنی و به منظور مخالفت عملی با حجاب اجباری و برخوردهای خشونت‌آمیز حکومتی آغاز کردند.

مقام‌های حکومتی در پی حمایت گسترده زنان در شهرهای مختلف ایران از کارزار «حجاب بی‌حجاب» با واکنش‌های شدید اللحنی خواهان افزایش برخورد با زنان شدند.

احمد وحیدی، وزیر کشور، گفت: برخی از مسائل همچون عفاف و حجاب با گفتمان و تذکر قابل رفع است، در عین حال دستگاه‌های متولی و فراجا وظیفه برخورد با هنجارشکنان را دارند و اجازه همراهی عامدانه با دشمن در جهت تخریب و آلوده فضا به کسی داده نمی شود.

وزیر کشور که به مازندران و گیلان سفر کرده با تاکید بر اجرای طرح جداسازی محل شنای زنان که مقام‌های حکومتی آن را «طرح سالم‌سازی دریا» می نامند، گفت: در حوزه ساحل باید کنشی وارد شد و نه واکنشی.

وحیدی همچنین خواستار برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی برای تاثیرگذاری بر بیست میلیون گردشگری که به این دو استان سفر می‌کنند و گفت که از حضور روحانیون در طرح‌های فرهنگی در سواحل حمایت می‌کند.

همزمان محمد سعیدی، نماینده خامنه‌ای و امام جمعه قم، نیز بر برخورد قاطع با مخالفان حجاب تاکید کرد.

نماینده خامنه‌ای در قم با بیان اینکه برخی افراد از روی دشمنی با حجاب مخالفت می‌کنند و برخی هم فریب خورده هستند، گفت: برای افرادی که فریب خورده هستند باید دعا کرد و آن‌ها را متوجه کرد ولی با افرادی که از روی دشمنی و با برنامه اقدام می‌کنند باید برخورد قاطع شود.

از سوی دیگر عباس محمدحسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در واکنش به اعتراضات زنان به حجاب اجباری، گفت: حجاب و عفاف به‌عنوان خاکریز اول مقابله با جنگ نرم دشمن از دست برود، خاکریزهای دیگرمان را نیز از دست خواهیم داد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دشمن برای تسخیر این خاکریز همه توان خودش را به میدان آورده است و ما باید بتوانیم جامعه هدف را اقناع سازی کنیم که حجاب مهم‎ترین عامل مقابله با جنگ نرم دشمن است.

ابوالفضل شکارچی، معاون ستاد کل و سخنگوی نیروهای مسلح، نیز خواهان برخورد با مخالفان حجاب اجباری شد و گفت: دو وظیفه اساسی امروز ما امر به معروف و آگاهی بخشی به توده‌های مردم است و نهی از منکر است و در حوزه حاکمیت هم باید با مولدان بی‌عفتی برخورد صورت گیرد.

شکارچی افزود: بخشی از متولیان امور فرهنگی کشور در حوزه حجاب و عفاف کوتاهی کرده‌اند و در حالی که می‌بینند این سیلاب خطرناک چه آسیبی به جامعه اسلامی وارد می‌کند، اقدام خاصی نمی‌کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح گفت که دشمنان ما در بدنه جامعه ما رخنه کرده‌اند و کسانی‌که سال‌ها از سفره بیت‌المال ارتزاق کرده‌اند، امروز به لشکریان شیطان پیوسته و علیه حجاب به عنوان ارزشی‌ترین ارزش دینی، اقدام کرده‌اند.

شکارچی بر لزوم برخورد شدید با مخالفان حجاب تاکید کرد و حتی گفت که با فیلمسازان و هنرمندانی که به اسم فیلمسازی ریشه عفاف را می‌زنند نیز باید برخورد شود.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *