دولت ماهانه به ۶ الی ۷ میلیون ایرانی خارج از کشور یارانه نقدی پرداخت می‌کند!

By | ۱۳۹۷-۱۰-۰۸

دولت ایران ماهانه به 6 الی 7 میلیون ایرانی خارج از کشور یارانه نقدی پرداخت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک جبار کوچکی‌نژاد، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از هدفمندی یارانه‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با بیان اینکه دولت طبق قانون باید یارانه نقدی دهک‌های بالای جامعه را حذف کند، اظهار داشت: متاسفانه دولت تاکنون به دلایل مختلف حاضر به اجرای این قانون نشده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید حدود 20 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی حذف شوند، افزود: دولت با عدم حذف دهک‌های بالا خلاف قانون عمل کرده است.

رئیس هیئت تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با تاکید بر اینکه حدود 78 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند، اضافه کرد: طبق آمار، دولت، ماهانه به 6 الی 7 میلیون ایرانی خارج از کشور نیز یارانه پرداخت می‌کند؛ این در صورتی است که طبق قانون یارانه این افراد نیز باید قطع شود که متاسفانه دولت در این زمینه نیز قانون را اجرا نکرده است.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه اطلاعات همه ایرانی‌ها در مراکز آمار ثبت شده است؛ بنابراین شناسایی دهک‌های بالا به راحتی امکان پذیر است اما دولت اراده‌ای برای حذف دهک‌های بالا ندارد.

One thought on “دولت ماهانه به ۶ الی ۷ میلیون ایرانی خارج از کشور یارانه نقدی پرداخت می‌کند!

  1. پرویز

    من اطمینان دارم این پول را بنام ایرانیان خارج از کشور به جیب میزنند ، چه کسی چک میکند که من تا کنون هرگز یارانه نگرفتم و نخواهم گرفت ، از این راحت تر نمیشود دزدی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *