اظهارات دو نماینده مجلس در مورد قاچاق گوشت و دام وارداتی به خارج از کشور 

By | ۱۳۹۷-۱۲-۲۱

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید «در حال حاضر کشش قاچاق کالا به خارج از کشور افزایش یافته است و گوشت به آن طرف مرزها بخصوص عراق قاچاق می‌شود».

در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا، علی محمد شاعری گفته است بدون اشاره به جزئیات مربوط به قاچاق گوشت به خارج از کشور، گفته است که بهای گوشتی که به خارج از کشور قاچاق می‌شود «با ارز نیمایی محاسبه می‌شود».

او همچنین «قاچاق دام زنده» را از دلایل افزایش قیمت گوشت در ایران برشمرده و ابراز امیدواری کرده اکنون که «به دلیل ضعف مدیریت در کنترل قاچاق، مدیریت مقابله با قاچاق به سپاه پاسداران واگذار شده» از قاچاق کالاها پیشگیری شود.

همزمان با این اظهارات، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفته است که «شنیده‌ها حاکی از این است که دام وارد کشور می‌شود، اما از کشتی و هواپیما تخلیه شده و با یک کشتی و هواپیمای دیگر صادر می‌شود».

ناصر موسوی لارگانی این موضوع را در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت اعلام کرده و به جزئیات دیگری در این باره اشاره نکرده است.

در بهمن ماه امسال، بهای گوشت قرمز در ایران افزایش داشت و حتی ‌به گفته یک نماینده مجلس به ۱۲۰ هزار تومان رسید. در آن زمان گزارش‌ها و تصاویری در مورد صف‌های طولانی برای خرید گوشت قرمز و یا مرغ به قیمت دولتی منتشر شد و وزارت جهاد کشاورزی هم از فروش گوشت سهمیه‌ای در ایران به صورت اینترنتی خبر داد.

در مورد عرضه گوشت روز دوشنبه ۲۰ اسفند ایسنا به نقل از مدیرعامل شرکت شهروند نوشت که عرضه گوشت گرم گوسفندی وارداتی با قیمت تنظیم بازار در فروشگاه‌های شهروند و سازمان میادین میوه و تره بار آغاز شده و «شهروندان می‌توانند با ارائه کارت ملی به میزان ۳ تا ۴ کیلوگرم گوشت گرم قرمز را به صورت بسته‌بندی خریداری کنند».

به گفته این مقام مسئول، قیمت مصوب وزارت صنعت، و پشتیبانی امور دام کشور برای ران گوسفندی ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان و برای سردست گوسفندی ۴۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *