سهیلا جلودارزاده : کارخانه سامسونگ به دلیل نداشتن مواد اولیه ۲۰۰۰ کارگر خود را معطل گذاشته است/ باید روابط سیاسی کشور را ترمیم کنیم

By | ۱۳۹۸-۰۲-۰۴

شفقنا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قوانین تولید را باید متناسب با تحریم ها بازنگری کنیم اظهار کرد: کارخانه سامسونگ که خط تولید تلویزیون خود را در دولت آقای روحانی راه اندازی کرد، حدود ۲۰۰۰ کارگر خود را معطل گذاشته است چون به دلیل تحریم ها کالای اولیه به دستش نمی رسد.

سهیلا جلودارزاده در گفت و گو با خبرنگار شفقنا اظهار کرد: در سیل اخیر بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل شدند و به زیر آب رفتند و به دنبال آن کارگران زیادی بیکار شدند. فراکسیون تولید و اشتغال مجلس، جلساتی را برای رونق تولید برگزار می‌کند که بخشی از رونق تولید هم به ترمیم بخش های آسیب دیده و برگشت آنها به کار مربوط می شود.

او در ادامه افزود: ولی آسیبی که در اثر تحریم ها شاهد هستیم و شروع خواهد شد خیلی بیشتر از این است که بتوان برای آن فکری کرد. در حال حاضر کارخانه سامسونگ که خط تولید تلویزیون خود را در دولت آقای روحانی راه اندازی کرد، حدود ۲۰۰۰ کارگر خود را معطل گذاشته است چون به دلیل تحریم ها کالای اولیه به دستش نمی‌رسد؛ نه کالای چینی را می تواند بخرد و نه کالای کره ای را.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: باید روابط سیاسی کشور را ترمیم کنیم و سعی کنیم متناسب با تفکر سازمان ملل و مجامع بین المللی استدلال کنیم تا تحریم ها از بین برود.

جلودارزاده ضمن تاکید بر اینکه باید قوانین تولید را متناسب با تحریم ها بازنگری کنیم اظهار کرد: ما از یک سو تلاش می‌کنیم تولید از راه هایی که باز است رونق پیدا کند چون یک مسیر را که بستند دلیل نمی شود که همه راه ها بسته باشد ولی از سوی دیگر باید مقررات صدور مجوز تولید و همچنین مقررات صادرات را آسان تر کنیم و واردات مواد اولیه از جاهای دیگر تامین شود؛ لذا قوانین ما باید متناسب با تحریم‌ها بازنگری شود تا از تعطیل شدن زنجیره تولید جلوگیری کنیم.