روح‌الله حضرت‌پور نماینده مجلس اسلامی: «بعد از چهل سال مشکل کشور شده گوشت» 

By | ۱۳۹۸-۰۲-۰۶

به گزارش ساست تابناک، این روزها، گرانی‌های پی‌درپی و بالا رفتن قیمت‌ها و پایین آمدن ارزش پول، باعث سرگردانی مردم در بازارها شده و البته قشرهای کم‌درآمد و حقوق‌بگیر، بیش از هر کس دیگری با مشکلات زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بیشتر فشارها بر دوش این قشر است، ولی در این بین، نه کسی مسئولیتی قبول می کند و نهادی به فکر بهتر کردن اوضاع است.

برخی از مردم، مجلس شورای اسلامی را مسئول این وضعیت می‌دانند و اعتقاد دارند که نظارت‌های صورت گرفته از سوی مجلس کافی نبوده و دولت هر کار که توانسته علیه مردم انجام داده است. عده‌ای دیگر اما نهادهای قضایی را مسئول وضعیت موجود می‌دانند و بر این باورند که برخورد مناسبی با اخلالگران اقتصادی نشده است.

اما در این میان، بیشتر نهادها و به ویژه برخی از نمایندگان مجلس، دولت را مقصر وضعیت کنونی می‌دانند. به اعتقاد آنان، سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی نهادهای تصمیم‌گیر و همچنین قوانین بالادستی از سوی مسئولان دولتی به خوبی اجرا نشده و همین باعث پدید آمدن این وضعیت شده است.

روح‌الله حضرت‌پور در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت:

«من نمی‌گویم که مجلس شورای اسلامی در به وجود آمدن اوضاع کنونی در کشور سهیم نبوده است. حتماً ما نمایندگان اشتباهاتی داشته‌ایم؛ بنابراین، از عملکرد مجلس و نمایندگان دفاع نمی‌کنم.»

وی در ادامه گفت: «همان ‌طور که می‌بینید، نه ‌تنها نتیجه‌ای نمی‌گیریم، بلکه عقب می‌رویم. برنامه دولت باید در راستای بهبود وضعیت زندگی مردم باشد، ولی متأسفانه برنامه‌ریزی دولت برای مثال در ایجاد درآمد، تنها روی فروش نفت و مالیات است. نمی‌شود با فروش نفت و یا فشارهای مالیاتی کشور را اداره کرد.»

حضرت پور در خاتمه گفت: «پس از چهل سال مشکل اساسی کشور شده گوشت؛ این نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی در کشور وجود ندارد و این نوع مشکلات انرژی زیادی از همه می‌گیرد، باید هر کس به سهم خود تلاش کند تا این مشکلات رفع شود؛ از من نماینده تا شخص رئیس‌جمهور مقصر این مشکلات هستیم.»