فاکس نیوز: حمله نظامی به ایران به شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ منتهی می‌شود

By | ۱۳۹۸-۰۲-۲۹

 فاکس نیوز به عنوان رسانه مورد علاقه ترامپ گفت‌وگویی را با داگلاس مک گرگور، ژنرال بازنشسته ارتش، نویسنده کتاب خارق العاده “حاشیه پیروزی” ترتیب داده تا در آن به مساله مواجهه ایران و آمریکا بپردازد.

مجری فاکس‌نیوز در ابتدای این گفت‌وگو اشاره می‌کند که «جان بولتون مشاور امنیت ملی (کاخ سفید) بیشتر از هر چیزی در دنیا دوست دارد که با ایران جنگی داشته باشد، این شبیه به این است که (به او) هدیه کریسمس، شکرگزاری و جشن تولد با هم داده شود.»
امتداد :

تاکر کارلسون مجری فاکس‌نیوز ادامه می‌دهد: ‌«خدا را شکر که جان بولتون فرماندهی ارتش را برعهده ندارد و رئیس‌جمهور، فرمانده ارتش است. سوال این است که بولتون چقدر در کاخ سفید نفوذ دارد؟ همین هفته قبل بولتون اعلام کرد که یک ناوگروه ضربتی به خلیج فارس اعزام شده تا ایران را تحت نظر داشته باشد. خب‌ نیویورک تایمز‌گزارش داد که به رئیس‌جمهور طرحی برای بکارگیری ۱۲۰ هزار نظامی آمریکایی در خاورمیانه ارائه شد. البته رئیس‌جمهور گفت که این گزارش، گزارشی نادرست است. مشخص است که اکنون وضعیت سیال است اما سوال بزرگ‌تری که به آن پاسخ داده نشده، این است که جنگ با ایران آیا اصلا به نفع منافع آمریکا است؟»

در این رابطه داگلاس مک گرگور معتقد است که «آمریکا در یک بحران ساختگی»‌ قراردارد. به گفته او«هیچ مدرکی که نشان دهد ایران خواهان حمله به ما است، وجود ندارد.» این درحالی است که دو هفته پیش پومپئو در سفری ناگهانی و پنهانی به عراق رفت و دربیان علت این سفر گفته شد که دریافت اخبار مربوط به تحرکات ایران برعلیه نیروهای آمریکایی باعث حضور وزیرخارجه آمریکا در عراق شده است.

این کارشناس نظامی آمریکایی با طرح این سوال که «آیا ما از این موضوع نفع می‌بریم؟» می‌گوید: «سخت است که نفعی در این موضوع مشاهده کنیم. آیا هدف آن است که آنها را مجبور به تسلیم شدن در برابر مجموعه درخواست‌های مطرح شده آقای (مایک) پامپئو  کنیم؟ اگر اینطور است که به نظر من، (چنین هدفی) مضحک است و من هیچ نشانه‌ای از اینکه چنین اتفاقی در شرف حادث شدن باشد، نمی‌بینم.»

مگ‌گرگور به خطر اختلاف برای خود ترامپ هم اشاره کرده معتقد است: «به نظر من، رئیس‌جمهور هیچ نفعی از این موضوع نمی‌برد و برعکس به نظرم، او از این ماجرا ضرر می‌کند. (در صورت جنگ با ایران) من فکر نمی‌کنم که او بتواند دوباره در انتخابات (ریاست جمهوری ۲۰۲۰) پیروز شود.»

به اعتقاد این کارشناس شبکه فاکس نیوز حتی این نگرانی وجود دارد که با درگیری نظامی یک اتحاد بین‌المللی علیه آمریکا ایجاد شود. مک گرگور اشاره می‌کند که «روس‌ها در گوشه‌ای تنها نظاره‌گر ماجرا نیستند. آنها به دقت دارند تحولات را رصد می‌کنند. اگر ما اقدامی بکنیم آنها (روسیه) خواهند آمد و ما خودمان را در وضعیتی خواهیم یافت که به آسانی توان خارج شدن از آن را نخواهیم داشت. چینی‌‌ها هم هر آنچه بتوانند خواهند فرستاد. راستی ترکیه‌ای‌ها هم که البته عاشق ایرانی‌ها نیستند هم شاید این موضوع را مثبت ارزیابی کرده و (در ایستادن در برابر حمله آمریکا به ایران) مشارکت کنند. این، موضوع خوبی برای ایالات متحده نیست.»