فقر مطلق در آبادان

By | ۱۳۹۸-۰۴-۱۲

این گزارش را شهروندخبرنگار ایران‌وایر از وضعیت اسفناک یک خانواده در آبادان تهیه و ارسال کرده است. این شهروند آبادانی در توضیح این گزارش نوشته است: این خانواده در فقر مطلق زندگی می‌کنند، پدر خانواده سکته کرده است و توانایی رفتن تا توالت را ندارد. در گرمای شدید آبادان کولر ندارد و در محله‌ای خطرناک، زندگی می‌کند. کنار خانه‌ای آنها محوطه‌ایست که چند چادر در آنجا وجود دارد و خیلی عللنی و راحت مواد می‌فروشند.

این خانواده سال گذشته دختر ۱۲ ساله‌شان را به دلیل فقر و نداری شوهر داده‌اند و آن دختر که در حال حاضر ۱۳ سال سن دارد دو فرزند دوقلو دارد. این زن و همسر برادرش و سه فرزند خردسال و نوجوان هم با ماهی ۱۳۰ هزار تومان زندگی می‌کنند، ۱۰۰ هزارتومان کمیته امداد به آنها حقوق می‌دهد و ۳۰ هزار تومان هم بهزیستی به آنها کمک می‌کند. ۱۳۰ هزار تومان در ماه برای این تعداد آدم یعنی هیچ. پسر نوجوان‌شان درس را رها کرده و در خیابان یخ می‌فروشد. از فروش یخ روزانه شاید ۱۰ هزارتومان درآمد داشته باشد.

برای منطقه آزاد اروند کمک به این افراد کار راحتی‌ست، صدها کولر استقاده نشده در انبارهای منطقه آزاد وجود دارد. چند ماه پیش با تعدادی از فعالین مدنی در آبادن به منطقه آزاد نامه دادیم، حضوری رفتیم و از آنها خواهش کردیم گفتیم تعداد زیادی کولر در انبار دارید که بلااستفاده است، ما خانواده‌های نیازمند را پیدا می‌کنیم به شما معرفی می‌کنیم شما به آنها کولر بدهید، گفتند این کولرها برای بیت‌المال است و نمی‌توانیم خیرات کنیم.