استعفای رئیس جمعیت هلال احمر ایران پس از چند پرونده پرحاشیه

By | ۱۳۹۸-۰۹-۱۲

علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران، از سمت خود استعفا کرد. خبرگزاری فارس علت استعفای او را «مشکلات شخصی» عنوان کرده است.

آقای پیوندی ۲۳ آبان امسال هم از ریاست سازمان نظام پزشکی استعفا کرده بود. استفعای او از سازمان نظام پزشکی چند روز پس از اعلام خبر بازداشت موقتش منتشر شد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، آقای پیوندی روز ۱۱ آبان به دلیل یک پرونده مربوط به دوره ریاستش در دانشگاه شهید بهشتی، بازداشت و پس از چند ساعت با وثیقه سه میلیارد تومانی آزاد شد.

علاوه بر این، در ماه‌های گذشته محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، اتهاماتی را متوجه علی‌اصغر پیوندی کرده است.

آقای صادقی اوایل فروردین ۹۸ با اشاره به مشکلات سیل گلستان نوشت که اگر رئیس جمعیت هلال احمر «مراقب فساد در حوزه کاری خود بود»، آمادگی بیشتری داشت.

او از «فساد و اختلاس در بیمارستان ایرانیان دوبی، ساختمان طالقانی، پروژه مهاباد و پروژه زمین ازگل» به عنوان «نمونه‌های نگران‌کننده» نام برده بود.


روز ۲۳ آبان همزمان با استفعای پیوندی از سازمان نظام پزشکی، فایل ویدئوی سخنرانی محمود صادقی منتشر شد که در آن به فساد آقای پیوندی اشاره داشت و خطاب به حسن روحانی می‌گفت: «مفاسد زیادی در هلال احمر از مدیریت قبلی و مدیریت فعلی کشف شده و اتفاقا محرز شده و هیچ تردیدی درباره آن وجود ندارد.»

به گفته این نماینده مجلس، بازرسی ریاست‌ جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور، مجلس، شورای عالی هلال احمر و نماینده رهبر در هلال احمر در این موضوع ورود کردند «و مشخص شد که آقای رئیس آلوده فساد است، اما آقای روحانی او را نگه داشته است».

برخی رسانه‌ها علت مقاومت روحانی را نسبت فامیلی آقای پیوندی با رئیس‌ جمهور ایران اعلام کرده‌اند. با این حال او گفته است اهل سرخه سمنان است و همشهری حسن روحانی است، ولی نسبت فامیلی با رئیس‌ جمهور ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *