نامه وزرای پیشین بهداشت به حسن روحانی: قاطعانه جلوی ترددها را بگیرید

By | ۱۳۹۸-۱۲-۲۹

پنج وزیر پیشین بهداشت و چند تن دیگر از پزشکان ایرانی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران از او خواسته‌اند با محدود کردن ترددها و مسافرت‌ها، زنجیره‌ انتقال ویروس جدید کرونا را در ایران قطع کند.

این پزشکان در نامه خود به رئیس جمهوری نوشته‌اند “مطمئن‌­ترین راه کنترل و کاهش این بیماری و نجات کشور از ویروس منحوس کرونا، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه­‌ی آن محدود کردن ترددها و مسافرت­‌ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پر ازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است”.

آنها همچنین خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نوشته‌اند در یکماه گذشته “روند بیماری و تبعات آن همچنان صعودی و رو به افزایش است و در هیچ منطقه‌­ای روند کاهنده نداشته است”.

سه روز پیش حسن روحانی گفته بود حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفته بود که “از مرحله پیک بیماری کرونا عبور کرده‌ایم” و “آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا امیدوارکننده است؛ اما توصیه می‌کنم مردم همچنان در خانه بمانند”.

در نامه سرگشاده این مقام‌های ارشد پیشین و پزشکان متخصص ریه و داخلی آمده “توصیه اکید ما به عنوان پزشکان متخصص این حوزه این است که با فوریت از همین امروز حداقل به مدت ۱۵ روز کلیه‌ی دستگاه‌های غیر اضطراری و کسب و کارهای غیرضرور به­‌طور کامل تعطیل شود و تنها مراکز تولیدی و فروشگاه‌­ها و مراکز توزیع مواد غذایی و دارویی آن­هم با رعایت کامل و سخت­گیرانه استانداردهای بهداشتی به فعالیت روزانه خود ادامه دهند و با قاطعیت جلوی ترددها و مسافرت­‌های غیرضروری شهری و بین­‌شهری گرفته شود”.

آنها خواستار “اقدامی اساسی” از سوی رئیس جمهوری ایران شدند و هشدار دادند “عدم رعایت این توصیه­‌ها بازی با جان مردم است”.

در میان امضا کنندگان، نام علیرضا مرندی وزیر بهداشت دولت­های میرحسین موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت خاتمی و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، طریقت منفرد، مرضیه وحیدی دستجردی و کامران باقری لنکرانی وزرای بهداشت دولت محمود احمدی­نژاد هم به چشم می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *