بانی فیلتر شدن تلگرام در ایران و دریافت رشوه‌ میلیاردی, بیژن قاسم‌زاده متهم به دخالت و نفوذ در پرونده‌های قضایی‌ست

By | ۱۳۹۹-۰۴-۳۰

جلسات دادگاه رسیدگی به فساد گسترده مالی در قوه قضاییه هم‌چنان در حال رسیدگی‌ست. امروز، دوشنبه ۳۰ تیرماه، محاکمه یکی از متهمان این پرونده خبرساز شد.

محاکمه علنی بیژن قاسم‌زاده که متهم است به دریافت رشوه و تاثیر دادن نفوذ اشخاص دولتی در اقدامات و تصمیمات قضایی، در حالی برگزار شد که پیش از این و در جریان رسیدگی به این پرونده تصویر و یا اخبار مربوط به بیژن قاسم‌زاده کم‌تر از سایر متهمان به بیرون درز می‌کرد هرچند که نام این بازپرس به دلیل دستورش مبنی بر فیلتر شدن تلگرام بیشتر از سایرین برای مردم آشنا بود.

بیژن قاسم‌زاده بازپرس سابق- عکس از خبرگزاری میزان

قاسم زاده بازپرس معروفی است که حکم فیلتر شدن تلگرام را صادر کرد. حکمی که به معنای محروم کردن بیش از ۲۴ میلیون کاربر ایرانی از دسترسی به مهم‌ترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی آن روزهای ایران بود.

در جلسه امروز دادگاه که تصاویری از آن در شبکه خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شد، قاضی اتهامات بیژن قاسم‌زاده «تأثیر دادن نفوذ اشخاص دولتی در تصمیمات قضایی و دریافت رشوه» برشمرد.

قاسم‌زاده هم مانند متهم ردیف اول این پرونده یعنی اکبر طبری تمام اتهامات خود را انکار کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان در بخش دیگری از این دادگاه قاضی در شرح اتهامات یکی دیگر از متهمین پرونده یعنی مهدی زاهدیان گفت که وی سه میلیارد تومان به یکی از بازپرسان دیگر در قوه قضاییه رشوه داده است.

متهم ضمن رد اتهامات مطرح شده در کیفرخواست درباره رابطه با دریافت رشوه گفت: «من پولی ندادم».

قاضی دادگاه در شرح این رشوه دادن به بازپرس گفت: «شما گفته‌اید سه میلیارد تومان به بازپرس علیزاده داده‌ام و این را در مواجهه حضوری اظهار داشته‌اید. گفته‌اید این مبلغ را در دو مرحله به صورت یورو پرداخت کرده‌اید یک مرحله در شمال و یک مرحله در تهران این پول را داده‌اید».

در روند رسیدگی به این پرونده گسترده فساد مالی در قوه قضاییه تاکنون نام‌های زیادی مطرح شده و البته صحبت از مبالغ هنگفت رشوه اعلام شده که نشان از عمق فساد در این به اصطلاح «عدالت‌خانه» است.

با وجود برگزاری جلسات متعدد دادگاه این پرونده هنوز هیچ نامی از اسامی اصلی در این جریان اعلام نشده است هرچند که ظواهر امر گویای آن است که لایه‌های این فساد در سطوحی کلان‌تر از چند بازپرس و یا معاون رخ داده است.
ایندیپندنت فارسی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *