آمار رسمی؛ تعداد کشته‌شدگان بر اثر کرونا در ایران از ۱۸ هزار نفر گذشت, بسیاری برای تعطیلات عیدغدیر در ایران راهی جاده‌ها شده‌اند

By | ۱۳۹۹-۰۵-۱۷

به گزارش سخنگوی وزرات بهداشت ایران ۲۴۵۰ مبتلا به کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده و ۱۵۶ بیمار بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ طی یک روز جان خود را از دست داده‌اند. تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران از ۱۸ هزار نفر گذشت.

به گفته سیما سادات لاری از ۲۴۵۰ بیمار جدید کرونا ۱۱۴۵ نفر از آن‌ها بستری شده‌اند.

به گزارش وزارت بهداشت ایران تاکنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در این کشور به ۳۲۲ هزار و ۵۶۷ نفر رسیده است. بر اساس آمار رسمی در ایران ۱۸ هزار و ۱۳۲ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته سخنگوی وزرات بهداشت ایران، همچنان ۱۵استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان نیز در مرحله هشدار قرار دارند.

بر اساس این گزارش، استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، قم، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گفته خانم لاری هشت شهرستان استان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند که چهار شهرستان این استان در وضعیت هشدارند. روند موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستان‌های بزرگ این استان مانند تبریز، مراغه، میانه، سراب و جلفا شدت بیشتری دارند. در اواخر خرداد ماه با افزایش موارد ابتلا و بستری در استان آذربایجان شرقی این استان مجددا در وضعیت هشدار یا قرمز قرار گرفته است.

با این‌که تعداد کشته‌شدگان کرونا در ایران از مرز ۱۸ هزار نفر گذشته است اما بسیاری برای تعطیلات عیدغدیر در این کشور راهی جاده‌ها شده‌اند.

با تعطیلات عیدغدیر در این کشور طی دو روز گذشته ترافیک در جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی ایران گزارش شده است. روز پنج‌شنبه و با شروع تعطیلات در ایران آزادراه تهران شمال به سمت چالوس بعد از گذشت پنج ماه از افتتاح آن به دلیل آن چه «هجوم» مسافران عنوان شد بسته شد.

نادر رحمانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک نیروی انتظامی، روز جمعه ۱۷ مردادماه از ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال کرج چالوس خبر داد.

سفر مسافران تهرانی و شهرهای اطراف به استان‌های شمالی ایران در حالی صورت می‌گیرد که وضعیت این استان‌ها از جمله مازندران، گلستان و گیلان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند. در عین حال مسؤولان پزشکی و کادر درمانی در استان‌های گیلان و مازندران برای چندمین بار نسبت به شیوع کرونا در این استان‌ها و خستگی کادر پزشکی هشدار داده‌اند. آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان اعلام کرده است که هیچ شهرستان سفیدی در این استان وجود ندارد. به گفته این مقام دولتی در ایران وضعیت آستارا، لنگرود و لاهیجان قرمز و وضعیت سایر شهرستان‌های گیلان زرد است.

به گزارش رسانه‌های خبری در ایران ورود مسافران به مازندران در روزهای تعطیلی عید غدیر موجب شده است تا مسؤولان نسبت به طغیان مجدد این بیماری ابراز نگرانی کنند.

وزارت بهداشت ایران روزانه و به کرات از مردم خواسته است که با رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی یعنی فاصله گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل بیماری کرونا را شکست دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *