روضه‌خوانی و سینه‌زنی طلاب اعزامی حکومت در بیمارستان‌های محل بستری بیماران کرونا

By | ۱۳۹۹-۰۶-۱۰

تصاویر و ویدیوهایی در رسانه‌های دولتی ایران منتشر شده که نشان می‌دهد طلاب و هیات‌های اعزامی حکومت برای عزاداری در برخی بیمارستان‌ها اقدام به روضه‌خوانی و سینه‌زنی در بخش بستری بیماران مبتلا به کرونا کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران شنبه هشتم شهریور ویدیویی از بخش درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری تهران منتشر کرد در آن شماری معدود از کسانی که تسنیم «کادر درمان» خوانده با سرپرستی یک طلبه از مقابل تخت بیماران سینه‌زنی و روضه‌خوانی می‌کنند.

هم‌زمان خبرگزاری مهر،‌ متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی، در گزارشی ویدیویی اقدام مشابه در بیمارستان فرقانی قم را به تصویر کشیده است.

در این بیمارستان شماری از افراد سیاه‌پوش با استفاده از بلندگو در حیاط بیمارستانی نوحه‌خوانی و سینه‌زنی می‌کنند.

سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهای زیرمجموعه رهبر جمهوری اسلامی است، طی روزهای گذشته گزارش عزاداری در اماکن عمومی و مراکز درمانی را در خبرگزاری خود با عنوان «میزان بالای اجرای پروتکل‌ها» پوشش داده است.

با این حال علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی،‌ خود تمامی مراسم و برنامه‌های عمومی از جمله عزاداری‌های حضوری‌اش را لغو کرده است.

سازمان تبلیغات اسلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت به عنوان مسئول «اجرا و نظارت» دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا معرفی شده است.

مهر پیشتر در گزارشی نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا طی عزاداری‌ها را «متشنج کردن اوضاع از سوی دشمنان اسلام و انقلاب» خوانده بود.

صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز گزارشی تصویری از برگزاری مراسم عزاداری در حیاط یک بیمارستان را منتشر کرد که در آن یکی از مسئولان بیمارستان اشاره می‌کند پخش زنده مراسم عزاداری در بخش بستری بیماران نیز انجام می‌شود.

 

سلب آرامش یا دلگرمی بیماران کرونا

انتشار ویدیوهای عزاداری در مراکز درمانی با واکنش‌هایی از سوی کاربران اینستاگرام و توییتر با عنوان «سلب آرامش بیماران» مواجه شد. کاربران حامی اینگونه مراسم در توییتر نیز این اقدام را «عزاداری بی‌ریا» خوانده‌اند.

پیش از این محسن عبدالله‌زاده،‌ مدیر واحد نشر مجموعه «خانه طلاب جوان»،‌ در مردادماه به خبرگزاری مهر گفته بود که قرار است جمعی از «گروه‌های جهادی» فضای بیمارستان‌ها را در آستانه ماه محرم برای عزاداری آماده کرده و مراسم «روضه و عزاداری» در آن برگزار کنند.

 او این اقدام را موجب «دلگرمی» بیماران خوانده بود.

مصطفی معین،‌ رییس شورای عالی نظام پزشکی ایران،‌ ۲۲ مرداد هشدار داده بود در صورتی که مراسم محرم در منازل و فضای مجازی برگزار نشود، «پیک خطرناک» ابتلا و مرگ اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *