بیش از یک میلیون صندلی خالی در دانشگاه‌های ایران

By | ۱۳۹۹-۰۶-۱۴
بی عدالتی شدید ، نابرابری و تبعیض دامنه‌دار نیز زمانی دراز است که دامن نظام آموزشی کشور را گرفته است. از سویی همه امکانات در مدارس خصوصی آن‌چنانی با شهریه‌هایی نجومی جمع شده‌اند و از سوی دیگر هرروز دایره داشته‌های مدارس دولتی بی وقفه تنگ و تنگ‌تر می‌گردد.
در آزمون کنکور، بدون درنظر داشتن این‌گونه پشتوانه‌های تحصیلی افراد در مدارس دولتی و خصوصی، شرکت کنندگان در مسابقه‌ای حضور می‌یابند که از آغاز و از اساس ناعادلانه و به‌زیان دانش‌آموزان مدارس دولتی است. آیا رقابت میان دانش آموزان خوزستانی و کردستانی و بلوچستانی و حتی مدارس جنوب تهران و مدارس حاشیه‌‌های شهرها با دانش آموزان مدارس “غیر انتفاعی “شمال تهران و مدارس خصوصی آن‌چنانی و گران‌قیمت در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ ایران عادلانه است؟ ماراتون کنکور ۱۳۹۹، بیش از هر چیز حکایت از افول عدالت آموزشی در کشور دارد…

 

شمار دانشجویان در ایران یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کاهش یافته است

غلامحسین رحیمی، معاون پژوهشی وزیر علوم ایران می‌گوید در سال ۹۲، چهار میلیون و ۸۰۰ دانشجو در کشور وجود داشت در حال حاضر این آمار به بیش از سه میلیون دانشجو کاهش یافته و یک میلیون و ۲۰۰ صندلی خالی در تمام دانشگاه‌های کشور وجود دارد.

او گفته “در این سال‌ها مشخص شد توسعه علمی کشور به دوش دانشگاه‌هایی است که در حال حاضر نیز دارای دانشجو هستند”.

چند روز پیش منصور غلامی وزیر علوم ایران گفته بود در طول سه سال گذشته طرحی در وزارت علوم آماده شد تا این دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که فعالیت آنها ضروری نبود، ساماندهی شود.

به گفته او، در طرح ساماندهی دانشگاه‌های کشور تعدادی از دانشگاه های غیردولتی و آزاد تعطیل شدند. از جمله تعداد دانشگاه های علمی و کابردی ایران ۱۲۰۰ دانشگاه بود، اما بر اساس این طرح ۵۰۰ دانشگاه علمی و کاربردی در کشور تعطیل شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *