۶۰۰ هزار سالمند در ایران کار می‌کنند | افزایش هزینه بهداشت و درمان سالمندان شهری

By | ۱۳۹۹-۰۷-۰۹

آمارها نشان می‌دهد بیش از ۶۰۰ هزار سالمند در ایران همچنان کار می‌کنند و نرخ بیکاری سالمندان در ایران ۱.۳ درصد است.

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، هر چند در جوامع مختلف ا زجمله ایران تمهیداتی برای بازنشستگی در سالمندی اندیشیده شده، اما همچنان ده‌ها هزار سالمند کار می‌کنند.

بر اساس گزارشی که اخیرا مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آستانه روز جهانی سالمند (۱۰ مهر) منتشر کرده، ۶۰۴ هزار و ۱۲۳ سالمند زن و مرد در ایران همچنان کار می‌کنند. در این گزارش سالمند به افراد ۶۵ ساله و بیشتر اطلاق شده است.

بر اساس یافته‌های این گزارش، جمعیت سالمند کشور طی ۲۰ سال آینده با ۱۱۴.۸ درصد افزایش از ۴ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۵۱۸ نفر در سال ۱۳۹۵ به ۱۰ میلیون ۴۶۵ هزار نفر در سال ۱۴۱۵ می‌رسد.

در این گزارش آمده است: در سال ۱۳۹۸ ،۲.۳ درصد از جمعیت فعال اقتصادی و ۱۳.۴ درصد از جمعیت غیرفعال اقتصادی متعلق به افراد سالمند (۶۵ ساله و بیشتر) بوده است.

همچنین ۲.۵ درصد از افراد شاغل سالمند هستند. در همین سال نرخ مشارکت اقتصادی سالمندان ۱۱.۷ درصد و نرخ بیکاری سالمندان ۱.۳ درصد بوده است. از ۶۰۴ هزار و ۱۲۳ سالمندی که در ایران کار می‌کنند تنها ۷۹۵۴ نفر زن هستند.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد سال ۹۸ متوسط هزینه سالانه بهداشت و درمان یک خانوار دارای سالمند شهری ۱۹.۴ افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *