رئیس کمیسیون بهداشت: هیچ شرکتی اجازه واردات واکسن از آمریکا و انگلیس را ندارد

By | ۱۳۹۹-۱۱-۱۳

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه واردات واکسن کرونایی به شرکت‌های خصوصی به‌شرط اخذ تأییدیه سازمان غذا و داروی کشور داده شده است.

حسینعلی شهریاری

حسینعلی شهریاری در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: اجازه واردات واکسن کرونا به شرکت‌های خصوصی به‌شرط اخذ تأییدیه سازمان غذا و داروی کشور داده شده است اما با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب هیچ شرکتی اجازه واردات واکسن از آمریکا و انگلیس را ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور کاملاً شفاف است، گفت: واکسن‌های وارداتی باید طبق پروتکل‌ها از سوی وزارت بهداشت بررسی شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در زمان حاضر بخش‌هایی چون انستیتو رازی، انستیتو پاستور، شرکت‌های دانش‌بنیان، بنیاد برکت و دو شرکت از وزارت دفاع در تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند و روی این موضوع کار می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود تا خردادماه 2میلیون دوز واکسن توسط این شرکت‌ها تولید شود.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود از مرداد و تیرماه 10 میلیون دوز واکسن کرونا توسط محققان تولید شود که به‌یاری خدا با این شرایط آینده روشنی در مبارزه با کروناویروس پیشِ‌رو خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *