تجمع‌ بازنشستگان در تهران و شهرستان‌ها؛ موج جدید اعتراضات معیشتی

By | ۱۳۹۹-۱۱-۱۵

همزمان با افزایش شمار تجمع‌های معیشتی اقشار و اصناف در ایران، شماری از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بار دیگر برای اعتراض به سطح پایین مستمری و عدم تحقق مطالبات خود در تهران و برخی شهرها دست به تجمع زدند.

تجمع‌ بازنشستگان در تهران و شهرستان‌ها

خبرگزاری ایلنا گزارش داد روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه جمعی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با تجمع مقابل ساختمان این نهاد در تهران خواستار افزایش میزان مستمری و اجرای دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی شدند.

تصاویری نیز از تجمع مشابه در اصفهان و اراک ، خرم آباد، کرمانشاه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

ایلنا نوشته معترضان خواستار همسان‌سازی حقوق متناسب با سایر بازنشستگان کشوری و لشکری، ارائه خدمات درمانی رایگان و کافی، افزایش خدماتی رفاهی و توجه به منزلت خود هستند.

موج جدید این تجمع‌های معیشتی که با کاهش محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا دوباره شکل گرفته برای چندمین بار طی هفته‌های گذشته و همزمان در بسیاری از مراکز استان‌ها صورت می‌گیرد.

پیامد تعطیلی‌ها و محدودیت‌های بحران کرونا همزمان با تحریم‌های بین‌المللی موجب افزایش هزینه خانوار در ایران شده است.

از سویی در سازمان‌های دولتی و صنایع نیز گزارش‌ها حاکی از شکل‌گیری تجمع‌های اعتراضی نسبت به وضعیت استخدام،‌ معیشت و پرداخت حقوق است.

پایگاه خبری هرانا گزارش داد طی دو روز دوشنبه و سه‌شنبه دست‌کم هفت تجمع اعتراضی برگزار شده است.

بسیاری از سهامداران مالباخته بازار بورس روز سه‌شنبه در مقابل ساختمان آن دست به تجمع زدند. در ویدیوهای منتشرشده این تجمع‌کنندگان شعارهایی از جمله «‌در بهار آزادی، سفره‌های ما خالی» و «‌مرگ بر روحانی» سر می‌دهند.

همچنین جمعی از معلمان قراردادی، کارگران کارخانه قند یاسوج، سهامداران پدیده شاندیز مشهد، کارکنان و بازنشستگان شرکت هواپیمایی هما در تهران و کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه از جمله این اقشار بوده‌اند که نسبت به وضعیت خود و عدم تحقق مطالباتشان دست به تجمع زده‌اند.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *