شیوه جدید قاچاق چوب | استفاده از آمبولانس برای حمل چوب قاچاق

By | ۱۳۹۹-۱۲-۰۷

معاون وزیر جهاد کشاورزی، با بیان این که قاچاقچیان از شیوه متداول به سمت حمل چوب‌آلات قاچاق با خودروی سواری و حتی آمبولانس رفته‌اند، گفت: برخی سودجویان از چوب‌آلات مجاز برای پوشاندن چوب‌آلات جنگلی قاچاق استفاده می‌کنند.

مسعود منصور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که منابع طبیعی به صورت عامل، جنگل‌ها به صورت خاص و هیرکانی به صورت ویژه مورد توجه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است، اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی مهم‌ترین رسالت ما است و لذا باید اقدامات حفاظتی را تشدید کنیم.

وی قاچاق چوب را پدیده‌ای شوم دانست که به جنگل‌ها آسیب می‌زند و تصریح کرد: در مقابل قاچاق باید نظارت و پایش خودمان را افزایش دهیم که در این راستا اقدام به مانیتورینگ جنگل‌ها کردیم و بخشی از جنگل‌های هیرکانی گیلان با هفت دوربین پایش می‌شود. همچنین پاسگاه‌های یگان حفاظت را تقویت کردیم و برای حوزه‌های آبخیز ناظر حفاظتی و مدیر حوزه تعیین شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، با اشاره به اجرای مانورهای حفاظتی در پاسگاه‌های مناطق بحرانی قاچاق و هماهنگی با دستگاه قضایی جهت پیشگیری و برخورد با قاچاقچیان، افزود: متاسفانه شاهد تغییر شیوه قاچاقچیان هستیم که نشان‌دهنده تشدید اقدامات حفاظتی ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *