پس از ۴۳ سال حالا «آیت‌الله اعدام» برای «نخستین‌ بار» یک «دولت اسلامی» برای حل مشکل «فقر و تولید و اشتغال و ازدواج» تشکیل می‌دهد!

By | ۱۴۰۰-۰۴-۱۴

-امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: در روزها و هفته‌های آینده با استقرار دولت جدید برای نخستین بار دولت اسلامی را شکل می‌دهیم!
-در ایران هستند مقاماتی که معتقدند «رئیسی نظر کرده‌ی امام زمان است!» و «سر سفره امام زمان بزرگ شده و انگیزه‌های خدایی دارد!»
– عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تبلیغات عادی فراتر رفته و ریاست ابراهیم رئیسی بر دولت سیزدهم جمهوری اسلامی را مسیر «تمدن‌سازی انقلاب اسلامی» و «تحقق ایران قوی با تکیه بر خدامحوری» دانسته است. غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج نیز گزینش رئیسی را «نویدبخش تحول، تحرک و توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی و انقلابی» خوانده است.

دیدار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان نظامی با ابراهیم رئیسی؛ اول تیرماه ۱۴۰۰

– مشابه این ادعاها در دورانی که محمود احمدی‌نژاد نیز به عنوان یک «انقلابی ولایتمدار» رئیس جمهور اسلامی شد و ریاست دو دولت نهم و دهم را بر عهده داشت شنیده می‌شد. حتا کار تبلیغات و استفاده از خرافات و همچنین سوء استفاده از عقاید مذهبی طرفداران جمهوری اسلامی را به جایی رساندند که احمدی‌نژاد را با «هاله نور» که خودش دور سرش می‌دید به مقام «معجزه هزاره سوم» رساندند! اما در نهایت احمدی‌نژاد که او نیز به نوبه‌ی خود چهره‌ی واقعی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت، یکی از چهره‌های درون حکومت است که با عوام‌فریبی، بخشی از طرفداران نظام را به دور خود جمع کرده است!
-روزنامه «فرهیختگان» که زیر نظر علی‌اکبر ولایتی منتشر می‌شود نسبت به «یکدست شدن حاکمیت» و بروز برخی «شکاف‌های ایدئولوژیک بین سران قوا» هشدار داده و می‌نویسد اختلافات احتمالی ممکن است بجای همگرایی تبدیل به چالش جدی شود! به نظر می‌رسد گردانندگان این روزنامه یا عوام‌فریبی می‌کنند یا از آگاهی جامعه و مردم فرسنگ‌ها دور هستند که می‌دانند قدرت انحصاری و تصمیم‌گیرنده در جمهوری اسلامی همواره یکدست بوده است!
– با وجود همه این تبلیغات و سخنان خرافی- تخیلی، دلسوزان و دلبستگان حکومت و همچنین وابستگان جمهوری اسلامی از جمله نزدیکان خامنه‌ای نسبت به آنچه در این انتخابات نمایشی با پشت کردن مردم به آن اتفاق افتاد و چشم‌اندازی که در انتظار نظام است در بیم و نگرانی بسر می‌برند.

گزینش سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی سبب رضایت خاطر اغلب نظامی‌ها به ویژه فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است.

حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران از نخستین افرادیست که بعد از اعلام نتایج انتخابات نمایشی که با تحریم مردم روبرو شد به رئیسی تبریک گفت و تأکید کرد «اُمّت مقتدر» به «پیشوا و مقتدایشان» [علی خامنه‌ای] لبیک گفتند و با صلابت «ائتلاف کفار» را در هم شکسته و منافقانِ به پناهگاه خزیده را مایوس ساختند!

دفاع از جمهوری اسلامی در برابر آگاهی و شعارهای مردم

امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از عوامل مقصر در شلیک موشک‌های پدافند سپاه به «پرواز ۷۵۲» که ۱۷۶ سرنشین آن همگی کشته شدند، در مراسم سالمرگ یکی از اعضای «سپاه قدس» و «مدافع حرم» در قم در پاسخ به منتقدان حضور ۱۰ ساله‌ی جمهوری اسلامی در جنگ سوریه در سخنانی بی سر و ته به سفسطه پرداخت و گفت «شاید اگر این بوق‌های تبلیغاتی و تبلیغات مسمومی که امروز در رسانه‌ها است در هشت سال دفاع مقدس هم بود، عده‌ای در خیابان‌های تهران شعار می‌دادند نه اهواز نه دزفول جانم فدای تهران! هیچ بعید نبود.»

اشاره حاجی‌زاده به شعارهایی است که مردم در سال‌های گذشته به ویژه از سال ۸۸ به بعد در جریان اعتراضات علیه حاکمیت سر می‌دهند از جمله «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» و «سوریه را رها کن فکری به حال ما کن!» این شعارها بیانگر آن است که مردم معترض می‌دانند که جمهوری اسلامی منابع مالی و ثروت کشور را نه برای ایران بلکه برای سلطه‌جویی و «صدور انقلاب» و گسترش ایدئولوژی فرقه‌ای خود هزینه در کشورهای منطقه هزینه می‌کند.

حاجی‌زاده افزود، «ده‌ها شبکه ماهواره‌ای و شبکه‌ مجازی که علیه نظام ما به راه افتاده ببینید چه‌ می‌گویند؟ آیا دلسوز ما هستند از گفته‌های آنها آدم می‌تواند بفهمد، آمریکا هیچ دوست ما نبوده، همیشه دشمن ما بوده، هست و خواهد بود، چون منافع ما باهم جمع نمی‌شود.» حال آنکه مردم از دی ۹۶ به اینسو در اعتراض‌های خود این شعار را نیز می‌دهند که: «دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست!»

حاجی‌زاده که گویا مشغول پاسخگویی به شعارهای مردم بود در بخشی از این سخنرانی طولانی بدون آنکه اسمی از ابراهیم رئیسی بیاورد ابراز امیدواری کرد که: «در روزها و هفته‌های آینده با استقرار دولت جدید بتوانیم برای نخستین بار دولت اسلامی را شکل بدهیم!» این سخنان از زبان کسی که بار مسئولیت شلیک موشک به هواپیمای مسافربری از جمله بر شانه‌های وی سنگینی می‌کند، به این معنی است که در طول ۴۲ سال «دولت اسلامی» در ایران وجود نداشته و حالا با سیدابراهیم رئیسی قرار است «برای نخستین بار دولت اسلامی» شکل داده شود!

تبلیغات تکراری دوران احمدی‌نژاد برای رئیسی

مشابه این ادعاهای حاجی‌زاده در دورانی که محمود احمدی‌نژاد نیز به عنوان یک «انقلابی ولایتمدار» رئیس جمهور اسلامی شد و ریاست دو دولت نهم و دهم را بر عهده داشت از زبان افرادی مشابه از جمله در میان فرماندهان سپاه پاسداران شنیده می‌شد. حتا کار تبلیغات و استفاده از خرافات و همچنین سوء استفاده از عقاید مذهبی طرفداران جمهوری اسلامی را به جایی رساندند که احمدی‌نژاد را با «هاله نور» که خودش دور سرش می‌دید به مقام «معجزه هزاره سوم» رساندند! اما در نهایت احمدی‌نژاد که او نیز به نوبه‌ی خود چهره‌ی واقعی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت، یکی از چهره‌های درون حکومت است که با عوام‌فریبی بخشی از طرفداران نظام جمهوری اسلامی را به دور خود جمع کرده و به اصطلاح افشاگری‌هایش نیز با هدف حفظ این طرفداران صورت می‌گیرد.

اکنون نیز در جمهوری اسلامی هستند مقاماتی که معتقدند «رئیسی نظرکرده‌ی امام زمان است!» و «سر سفره امام زمان بزرگ شده و انگیزه‌های خدایی دارد!» باید منتظر ماند تا هاله‌ی نور وی و القابش سخیف‌تر از دوران احمدی‌نژاد ظاهر شود به ویژه آنکه اصلاح‌طلبانی هم که دیگر کاربردی برای نظام ندارند ولی همچنان از رانت و مناسبات بر سفره انقلاب بهره می‌برند پیشاپیش به پاکشویی وی از جنایاتش مشغول شده‌اند.

تصور حاجی‌زاده از «دولت اسلامی» که همچنان بر همان عوام‌فریبی خمینی در مجانی کردن آب و برق تکیه دارد نیز قابل توجه است. وی وعده می‌دهد که با این «دولت اسلامی» قرار است «نیروهای خدوم و کارآ روی کار بیایند و… فقر را ریشه‌کن و مشکل تولید، اشتغال و ازدواج را حل کنیم!»

گفته می‌شود امیرعلی حاجی‌زاده یکی از گزینه‌های ابراهیم رئیسی برای وزارت دفاع جمهوری اسلامی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین تهدید کرد، «ملّت‌های منطقه نخواهند گذاشت، در منطقه آب خوش از گلوی آمریکایی‌ها پایین برود.»

«دولت اسلامی»: دولت ولایی و سپاهی

سیدابراهیم رئیسی عضو «هیئت مرگ» در کشتار زندانیان سیاسی دهه شصت و مشهور به «آیت‌الله اعدام» کمتر از ۴۸ ساعت پس از اعلام نتایج «انتخابات» با شماری از مقامات ارشد نظامی جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تبلیغات عادی فراتر رفته و ریاست ابراهیم رئیسی بر دولت سیزدهم جمهوری اسلامی را مسیر «تمدن‌سازی انقلاب اسلامی» و «تحقق ایران قوی با تکیه بر خدامحوری» دانسته است. غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج نیز گزینش رئیسی را «نویدبخش تحول، تحرک و توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی و انقلابی» خوانده است.

با وجود همه این تبلیغات و سخنان خرافی- تخیلی، دلسوزان و دلبستگان حکومت و همچنین وابستگان جمهوری اسلامی از جمله نزدیکان خامنه‌ای نسبت به آنچه در این انتخابات نمایشی با پشت کردن مردم به آن اتفاق افتاد و چشم‌اندازی که در انتظار نظام است در بیم و نگرانی بسر می‌برند.

روزنامه «فرهیختگان» که زیر نظر علی‌اکبر ولایتی مشاور علی خامنه‌ای در امور بین‌الملل منتشر می‌شود دو هفته پس از برگزاری «انتخابات» در انتقاد به عملکرد شورای نگهبان در سرمقاله خود می‌نویسد: «به‌ کار بردن واژه عدم احراز صلاحیت برای افرادی که دارای سوابق طولانی و ممتد در نظام بوده و بر بالاترین مناصب امنیتی کشور نیز تکیه زده‌اند و از طرفی مورد وثوق و اطمینان بالاترین ارکان نظام نیز هستند، سؤالات فراوانی را در اذهان متبادر می‌کند. باید بپذیریم که در این برهه حساس، اینگونه اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها که هیچگونه مسئولیتی را در قبال اتخاذکنندگان آن در پی ندارد و کسی نیز خود را موظف به پاسخگویی در خصوص این اقدام نمی‌داند، جز هزینه‌سازی برای نظام و ضربه به سرمایه اجتماعی، نتیجه‌‌ای دیگر نخواهد داشت.» البته این تفسیر بر این تصور متکی است که اگر افراد منسوب به اصلاح‌طبان تأیید صلاحیت می‌شدند، تحریم انتخابات شکست می‌خورد و یا رأی‌گیری با این افتضاح روبرو نمی‌شد. حال آنکه این فقط یک «تصور» است چرا که افراد معروف اصلاحات از جمله خاتمی و کروبی و دیگر اعوان و انصار آنها مردم را به رأی دادن به عبدالناصر همتی فرا خواندند اما کسی گوش نکرد و آرای وی در جایگاه سوم پس از آرای باطله که بی‌تردید کمتر از رقم واقعی اعلام شده و آرای ساختگی محسن رضایی قرار گرفت! به نظر می‌رسد این نکته را «بیت رهبری» و امنیتی‌هایش دریافته‌اند که اصلا قید اصلاح‌طلبان را در این نمایش انتخاباتی زدند!

روزنامه «فرهیختگان» در گزارش دیگری نسبت به «یکدست شدن حاکمیت» و بروز برخی «شکاف‌های ایدئولوژیک بین سران قوا» هشدار داده و می‌نویسد اختلافات احتمالی ممکن است بجای همگرایی تبدیل به چالش جدی شود! به نظر می‌رسد گردانندگان این روزنامه یا عوام‌فریبی می‌کنند یا از آگاهی جامعه و مردم فرسنگ‌ها دور هستند که می‌دانند قدرت انحصاری و تصمیم‌گیرنده در جمهوری اسلامی همواره یکدست بوده است!

بسیاری کارشناسان شرایط فعلی جمهوری اسلامی را با چشم‌پوشی از برخی نکات با شرایط اتحاد جماهیر شوروی در نیمه‌ی دهه‌ی هشتاد میلادی که منجر به فروپاشی آن شد مقایسه می‌کنند. تداوم شرایط فلاکتبار اقتصادی، انزوای سیاسی و گسترش فقر و فلاکت مردم در مقابل غارت و چپاول گروه‌های مافیایی حاکم و فساد حکومتی، مخارج سنگین سیاست‌های مداخله‌‌جویانه در کشورهای دیگر و تکیه بر قدرت تسلیحاتی که عاقبت نیز به هیچ کاری نیامد، و نارضائی‌هایی عمومی از عوامل عمده‌ی فروپاشی شوروی و کشورهای «بلوک شرق» بودند. به نظر می‌رسد رژیم فرقه‌ای و مذهبی در ایران نیز در خواب و خیال اقتدار آنهم در حالی که جان مردم به لب رسیده و اعتصابات و اعتراضات بیش از پیش گسترش می‌باید، همان مسیر را می‌رود.

کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *