آزار و اذیت دختران و زنان در پوشش دعانویسی/ فروش طلسم با ضمانت نامه

By | ۱۴۰۰-۱۲-۱۶

تا چندی قبل اینستاگرام پر از صفحات فال و فالگیری بود، شیاد‌ها ابتدا به صورت رایگان هر روز فال قهوه در صفحه خود منتشر کرده و با جذب افراد به ویژه زنان با ایجاد “فال وی آی پی”، پول‌های کلانی را به جیب می‌زدند

برای هر مشکلی راهی یا دعایی دارند، اما قبل از هر کاری باید پول به حسابشان واریز کنی تا برای مشکلت دعا نوشته و برایت ارسال کنند، دعا‌هایی که هیچکدام در زندگیت کارایی ندارد و اصلا دعا نیستند و شیادان فقط کلماتی را پشت هم نوشته‌اند.

تا چندی قبل اینستاگرام پر از صفحات فال و فالگیری بود. شیاد‌ها ابتدا به صورت رایگان هر روز فال قهوه در صفحه خود منتشر کرده و با جذب افراد به ویژه زنان با ایجاد “فال وی آی پی”، پول‌های کلانی را به جیب می‌زدند.

این افراد که هنوز هم تعداد زیادی از آن‌ها در حال فالگیری در اینستاگرام هستند، این روز‌ها به فروش طلسم، دعا، رفع مشکل و بازگشایی و بستن بخت و دادن طلسم مهر و محبت مشغول کاسبی و کلاه گذاشتن بر سر مردم هستند.

هم کانال تلگرام دارد و هم صفحه اینستاگرام، در یکی از استان‌های شمالی ساکن است و ۲۴ هزار دنبال کننده دارد. او با انتشار برخی از دعا‌های نوشته شده برای دیگران ادعا می‌کند که مشتریانش از دعا و طلسم‌های او راضی هستند.

این فرد در کانال تلگرامی خود ادعا می‌کند در حال ساخت بزرگترین و قوی‌ترین طلسم به نام جامع الطلسم است و به زودی آن را می‌فروشد. به گفته این فرد طلسم ویژه را ۲.۵ میلیون تومان می‌فروشد و اگر کسی بخواهد باید مو به مو به دستورات او گوش فرا دهد.

در همین حال مرد میانسال ادعا کرد که کار او تضمینی است و اگر کسی به حرف او گوش دهد به آرزو و نیتش می‌رسد. همچنین برای افرادی که از او دور هستند به صورت ویژه طلسم ارسال می‌شود.

رساندن عاشق و معشوق به یکدیگر فقط با ۵۰۰ هزار تومان!

در حالی که برخی دختران و پسران جوان این روز‌ها دارای روابط شکرآب هستند، عده‌ای سودجو از این مورد سوء استفاده کرده و با تبلیغ دعا‌های رساندن عاشق و معشوق بهم در حال کلاهبرداری از جوانان هستند.

یکی از تبلیغ کنندگان مدعی رساندن دختر و پسر در فضای مجازی، به خبرنگار جامعه ۲۴ گفت: ما دعای مهر و محبت داریم و در کنارش به دختر یا پسر یاد می‌دهیم چگونه دلبری کند تا پارتنرش بازگردد.

برای این پکیج ما ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم، اما کارمان تضمینی است. دعا‌های ما رد خور ندارد و فقط خودمان می‌دانیم دعا چیست و به کسی نمی‌گوییم.

سوء استفاده از زنان و دختران جوان

در حالی که امروزه هم نسل جدید گا‌هی اوقات به سمت فال، دعا و طلسم علاقه نشان می‌دهد عده‌ای از سودجویان فقط جیب فرد را خالی می‌کنند اما در این میان هستند سودجویانی که به بهانه‌های مختلف زن و دختران را در پوشش دعانویس مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

این افراد عمدتا به بهانه نوشتن دعا روی بدن زنان آنها را مجبور می‌کنند برهنه شوند و بعد با تهدید آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

شکایت کنید بررسی می‌کنیم

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه اگر پلیس فتا به موردی در مورد دعانویسی و طلسم برخورد کند، با آن برخورد قانونی خواهد کرد، گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد افراد به دلیل اینکه به اشتباه فکر می‌کنند دچار جرم شده‌اند از این افراد شکایت نمی‌کنند.

وی افزود: در صورتی که افراد از این مجرمان سایبری شکایت کنند، پلیس به این شکایت‌ها رسیدگی و با مجرمان برخورد می‌کند. هیچ اغماضی نیز در این رابطه نخواهیم داشت.

به گفته سرهنگ پاشایی بهتر است افراد از ابتدا بدانند اینگونه اقدامات تاثیری در زندگی آن‌ها ندارد و افراد برای کلاهبرداری، اینگونه تبلیغات را در فضای مجازی انجام می‌دهند.
روز نو:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *