مصاحبه نازنین زاغری: رفتارشان با من بی‌رحمانه بود

By | ۱۴۰۱-۰۱-۰۱

نازنین زاغری که شش سال در ایران زندانی بود امروز اولین جلسه مطبوعاتی خود را برگزار کرد. (فیلم زیر: 50 دقیقه مصاحبه کامل به زبان انگلیسی)

خانم زاغری در ابتدای سخنان خود گفت که در زندان جمهوری اسلامی، رفتار با من بی‌رحمانه بود و افزود که در ایران زندانی‌های زیادی داریم و ابراز امیدواری کرد که برای آزادی همه آن‌ها کوشش بسیاری صورت بگیرد.

خانواده زاغری همواره تأکید داشته‌اند که مقام‌های جمهوری اسلامی برای وصول پول یک قرارداد مربوط به دوران پیش از انقلاب نازنین زاغری را گروگان گرفتند.

نازنین زاغری در نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که آیا حس کردید بدهی باعث شد در زندان بمانید؟ گفت: «بله. به من از همان اول گفتند که جمهوری اسلامی در ازای من چیزی می‌خواهد. هفته دوم یا سوم بازداشت به من گفتند که تو را آزاد نمی‌کنیم تا بدهی را بدهند.

وی در رابطه با تجربه دوران بازداشت گفت: این مساله همیشه من را را آزار می‌دهد و هرگز مرا رها نخواهد کرد.

مسئله تشویق جمهوری اسلامی به گروگان‌گیری‌های بیشتر

ریچارد رتکلیف، همسرا نازنین زاغری هم در پاسخ به سوالی که آیا ممکن است بخواهند از این شیوه گروگانگیری بازهم استفاده کنند گفت: البته پرداخت یک بدهی قانونی وجه‌المصالحه نیست. البته ممکن است که بخواهند از این شیوه گروگان‌گیری استفاده کنند. اما وزارت خارجه باید با این مساله مقابله کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *