ابوالفضل قدیانی:چطور بودجه سپاه فاسد چند برابر می شود اما برای همسان سازی حقوق معلمان بودجه ندارید؟

By | ۱۴۰۱-۰۲-۱۲

سال های درازای است که معلمان شریف و خدوم کشور حقوق مسلم ، قانونی و ابتدایی خود را به اشکال گوناگون با محوریت کانون صنفی معلمان که اخیرا تبدیل به شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان شده مطالبه می کنند اما تا کنون به مطالبات به حق و قانونی آنان پاسخی جز لفاظی و وعده های سرخرمن نداده اند تا این که از این بی عدالتی و ظلم آشکار جان به لب شدند و به قول یکی از معلمان عزیز کارد به استخوانشان رسید ناگزیر در سطحی بسیار وسیع به خیابان آمدند و در بیش از صد شهر به دفعات تجمعات اعتراضی به عدم پاسخگویی حکومت به مطالباتشان بر پا کردند. البته تجمعاتی کاملاً مدنی، قانونی،مسالمت آمیز و خشونت پرهیز .

مطالبات اصلی آنان « رتبه بندی، همسان سازی حقوق، آزادی معلمان زندانی ، تحصیل رایگان فرزندان محروم جامعه و اجرای عدالت» است. اعلام کرده اند که تجمعات اعتراضی متناوباً برگزار خواهد شد و همچنان برای رسیدن به حقوق حقه خود پا فشاری خواهند کرد چرا که حکومت ولایی کما فی السابق حقوق معلمان را نا دیده می انگارد و گوش شنوایی برای خواسته های ابتدایی آنان ندارد و بنا هم ندارد که صدای حق طلبان را بشنود. معلمان شریف در مسیر حق خواهی و عدالت طلبی خود هزینه های زیادی داده‌اند و کماکان استبداد بر آنان هزینه تحمیل می‌کند .

عزیزانی نظیر اسماعیل عبدی، محمود بهشتی ، رسول بداغی، محمد حبیبی ، علی اکبر باغانی و… سال ها زندان کشیده اند اسماعیل عبدی بیش از ۶ سال است در زندان به سر می برد، رسول بداغی اخیراً به پنج سال زندان محکوم شد، برای بهشتی و حبیبی هم پرونده های جدید تشکیل داده‌اند و معلمان عزیزی که اخیراً در تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف دستگیر شده و بلا تکلیفند. شنبه‌ ۱۴۰۱٫۲٫۱۰ اعلام شد محمد حبیبی ، رسول بداغی ، علی اکبر باغانی و جعفر ابراهیمی برای پیشگیری از تجمعات روز کارگر و روز معلم دستگیر شده اند. اما با این وصف و علیرغم تمامی فشارها جنبش معلمان تداوم یافته و همچنان محکم و استوار مطالبات قانونی و بر حق خود را پیگیری می کنند این تداوم موجب ترس و نگرانی شدید مستبد خودبین ، مدافعان وی و در نتیجه تهاجم به جنبش خشونت پرهیز معلمان شده است چون پایه های حکومت خود را سست و لرزان و فرو ریزی تدریجی آن را مشاهده می کنند .

تعهد معلمان عزیز به دفاع از حقوق حقه خود سبب وحدت و استحکام صفوفشان و همچنین ارتقاء آگاهی عمومی گردیده است . این ارتقاء آگاهی به نوبه خود می تواند حمایت دیگر اقشار جامعه را از جنبش معلمان به همراه داشته باشد . حرکت اعتراضی معلمان نشان شکستن یک عادت خطرناک است آن عادت خطرناک عبارت است از عادت به تحمل رنج و ظلم و ستم ناشی از سلطهٔ حکومت های استبدادی و به خصوص حکومت تمامت خواه استبداد دینی است که انسان ها را از انسانیت شان تهی کرده وجباران را در جباریت خود جری تر و در اعمال ظلم و سرکوبشان مصمم تر می سازد. مستبد امروز ایران علی خامنه‌ای و اعوان و انصار و دولت دست نشانده اش نه تنها به مطالبات بر حق و قانونی معلمان پاسخ نمی دهند بلکه همین تجمعات مسالمت آمیز و خشونت پرهیز و قانونی را هم تحمل نمی کنند و هر از گاهی به تجمعات اعتراضی معلمان در شهرهای مختلف حمله ور شده و عده ای از آنان را دستگیر می کنند ، عده ای دیگر را احضار و برای آنان پرونده سازی می کنند.خود کامه ایران و سرکوبگرانش در این توهمند که با این تهاجم ها و بگیر و ببندها می توانند معلمان را از مطالبات قانونی خود منصرف و به سکوت وادار نمایند البته که قادر به چنین کاری نخواهند بود و نهایتاً مقاومت نظام در مقابل این جنبش شکسته خواهد شد .ابراهیم رییسی این به اصطلاح رئیس جمهور در واقع فرمانبر و کارگزار خود کامهٔ ایران علی خامنه‌ای می گوید ما نمی‌توانیم کاری برای معلمان انجام دهیم چون بودجه کافی نداریم ، مجلس نمایشی_ فرمایشی با آن رئیس غارتگر رسوایش قریب به همین مضمون را می گوید .

سؤال اینجاست که چطور بودجه دارید تا بودجه سپاه را چندین و چند برابر کنید و بودجه کشور که متعلق به ملت است و معلمان مظلوم هم عضو جدایی ناپذیر این ملت می باشند این چنین نثار فرماندهان تا مغز استخوان فاسد سپاه پاسداران کنید اما برای رتبه‌بندی و همسان سازی حقوق معلمان که سبد حداقل هزینه محسوب می‌شود بودجه ندارید؟ فایل صوتی ای که اخیراً از فرماندهان سپاه پخش شد گوشه‌ای از فساد ساختاری و نهادینه شده را در حاکمیت نشان می دهد. البته ملت ستمدیده و غارت شدهٔ ایران از ده ها و صدها برابر آن با خبر و آگاهند و هر روزه طعم مرگ آور آن را می چشند.

این فایل صوتی سند قاطعی است بر فساد ساختاری که بعضی از فرماندهان سپاه اذعان و اعتراف به فساد عمیق و گسترده در آن نهاد با مبلغ نجومی می کنند

اگر نصف افزایش بودجه ای که به سپاه پاسداران تخصیص داده اند به بودجه آموزش و پرورش افزوده می شد می توانست همسان سازی و رتبه‌بندی مورد مطالبه معلمان اجرا شود .اگر یک در صد از اموال و دارایی و ثروت ملت را که جبار ایران علی خامنه‌ای بتاراج برده در ستاد اجرایی ، بنیاد مستضعفان و نهادهای پیدا و پنهان دیگر گرد آورده و در اختیار و سلطهٔ خود گرفته است را به بودجه آموزش و پرورش اختصاص بدهند مشکل رتبه بندی و همسان سازی حل خواهد شد . اما چرا چنین اقدامی صورت نمی گیرد؟ به نظر من اولاً معیشت، حیثیت و کرامت معلمان برای حاکمیت از هیچ اولویت و اهمیتی برخوردار نیست ثانیاً علم آموزی، رشد و آگاهی و دانش اندوزی کودکان ،نوجوانان، جوانان و به تبع آن افزایش آگاهی و ارتفاع دانش ملی در نزد آنان بی ارزش است بالاتر بگویم نه تنها بی ارزش که از رشد علم و آگاهی عمومی در هراس و وحشت اند بنابراین تا آنجا که بتوانند آنان را درمضیقه و تنگنا قرار می دهند که مبادا نیازهای عالی ترشان نظیر طلب آزادی ،عدالت، دمکراسی و… را مطالبه کنند اما به سپاه هر چه بخواهد می دهند ولو به قیمت فقر و فلاکت مردم ستمدیده ایران .چرا؟ چون سپاه حافظ قدرت مادام العمر ، غیر قانونی ، غاصبانه و نا مشروع جبار قدرت پرست ایران علی خامنه‌ای است .

توجه کنیم هنگامی که آن فایل صوتی مفتضح و رسوا منتشر شد عکس العمل علی خامنه‌ای دفاع مطلق از فاسدان و غارتگران سپاه بود بدون هیچ ابا و شرمی چون به درستی فهمیده است که مردم او و اعوان و انصارش را ام الفساد می‌بینند و منبع صدور تمامی مفاسدی که در نظام جمهوری اسلامی رخ می دهد می دانند لذا دیگر ملاحظه و مصلحت را در خوداری از دفاع علنی از عوامل فاسد خود لازم نمی بیند و به همین علت است که می خواهد اینترنت را از دسترس مردم خارج کند ، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را ببندد تا ملت از این فساد سیستماتیک و افشای این غارتگری های بهت آور مطلع نشوند و او بتواند با خیالی آسوده با سانسور شدید در فضایی پر خفقان ، منتقدان، مخالفان و تحول خواهان را سرکوب و از کابوس از دست دادن قدرت توسط جنبش اجتماعی یک پارچه ملت رهایی یابد.

امیدوارم تجمع اعتراضی معلمان به ثمر برسد و مطالباتشان به زودی بر آورده شود . اما چقدر خوب و به جاست که معترضان و مخالفان دیگر یعنی کارگران ، کشاورزان، کارمندان، بازنشستگان ، دانشجویان و… به معلمان عزیز و مقاوم بپیوندند و با آنان همراه شوند و از مطالبات آنان دفاع کنند . در حقیقت با یکدیگر همراه شوند چون درد همگی در تمامی عرصه ها مشترک است و «این درد مشترک جدا جدا درمان نمی شود».

نظام اصلاح ناپذیر جمهوری اسلامی تمامی مسیرها و کانال های اصلاحی را مسدود کرده و چاره دیگری جز جنبش سراسری و تسخیر خیابان ها و میادین شهرها برای مردم ناراضی ایران باقی نمانده است البته جنبشی مسالمت آمیز و خشونت پرهیز .شرط توفیق اتحاد طبقات و اقشار مختلف ملت ایران است . نکاتی که در این نوشته آورده ام ونیز موضوعاتی که در نوشته‌های گذشته به صراحت مطرح کرده ام حاکی از آن است که این نظام با ایران و ملت ایران بیگانه است و هرگز نمی تواند مدافع منافع ملی و خدمتگزار این مرز و بوم باشد بنابراین مشکل بنیادین نظام جمهوری اسلامی است که از اساس باید تغییر کند . مکرر گفته ام باز هم می گویم مسالمت آمیزترین و خشونت پرهیز ترین شیوه تغییر نظام، استعفای علی خامنه‌ای ، برگزاری رفراندوم تغییر نظام جمهوری اسلامی و جایگزین شدن نظام جمهوری دمکراتیک سکولار است امیدوارم که چنین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *