در واکنش به اعتراضات ضد حکومتی: مانور گردان‌های امنیتی بسیج در استان‌های خوزستان و اصفهان

By | ۱۴۰۱-۰۲-۳۰

همزمان با اعتراضات ضد حکومتی که از خوزستان آغاز و به دیگر استان‌های ایران گسترش یافته است و با وجود تداوم فضای امنیتی در بسیاری از شهرها، سپاه پاسداران از آغاز مانور گردان‌های امنیتی بسیج در استان خوزستان و نیز در شهر گلپایگان استان اصفهان خبر داد.

فرمانده عملیات سپاه استان خوزستان گفت که این مانور با عنوان الی بیت المقدس و با «حضور ۶۵ گردان بیت المقدس و ۲۸ گردان کوثر خواهران» به منظور ارتقای سطح آمادگی دفاعی و امنیتی نیروی بسیج و «آماده‌سازی یگان‌ها برای انجام عملیات‌های واقعی در صحنه‌های اجتماعی سراسر استان خوزستان» آغاز شده است.

مانور سپاه پاسداران و گردان‌های امنیتی بسیج در استان خوزستان در حالی برگزار می‌شود که بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال، فضای برخی شهرهای ایران از جمله شهرهای استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری و همچنین شهر گلپایگان در استان اصفهان همچنان امنیتی و اینترنت در این شهرها کند یا قطع است.

در همین حال و در پی اعتراضات ضد حکومتی مردم شهر گلپایگان در استان اصفهان، سپاه استان اصفهان نیز از برگزاری مانور گردان‌های امنیتی بیت‌المقدس در اردوگاه قدس شهر گلپایگان خبر داد.

محمدرضا لیلی‌زاده، فرمانده عملیات سپاه استان خوزستان، عصر پنجشنبه درباره مانور گردان‌های امنیتی بسیج گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این رزمایش با رویکرد دفاعی و امنیتی در سراسر استان خوزستان آغاز شده و به مدت دو روز ادامه دارد.

فرمانده عملیات سپاه استان خوزستان افزود که آماده‌سازی یگان‌ها برای انجام عملیات‌های واقعی در صحنه‌های اجتماعی سراسر استان خوزستان، بالا بردن توان و آمادگی رزم یگان‌های گردان‌های بیت المقدس و کوثر، انجام عملیات روانی متناسب با وضعیت کنونی در حوزه‌های مقاومت بسیج از جمله برنامه‌های این نامور امنیتی است.

مانور سپاه پاسداران و گردان‌های امنیتی بسیج در خوزستان پس از آن برگزار می‌شود که در جریان اعتراضات ضد حکومتی اخیر، شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله سوسنگرد، دزفول، اندیمشک، اهواز، حمیدیه، شادگان، ماهشهر و دیگر مناطق این استان صحنه اعتراضات مردمی بود و در ادامه به دیگر استان‌های ایران گسترش یافت.

در جریان این اعتراضات ضد حکومتی مردم معترض بارها علیه خامنه‌ای، رئیسی شعار سر دادند و از جمله پنج‌شنبه شب گذشته در شهر جونقان در استان چهارمحال و بختیاری، یک پایگاه بسیج به آتش کشیده شد و معترضان در مقابل این پایگاه شعار «لعنت به بسیج، لعنت به سپاه، لعنت به خامنه‌ای» سر دادند.

محمدرضا لیلی‌زاده، فرمانده عملیات سپاه استان خوزستان بخشی از اهداف مانور گردان‌های امنیتی بسیج در این استان را آموزش رزم متناسب با ماموریت‌ها ، اشراف اطلاعاتی در حوزه سرزمینی و اجرای فشرده انواع تاکتیک‌های رزم انفرادی به صورت میدانی است.

این فرمانده سپاه پاسداران، با اشاره به هدف امنیتی و سیاسی مانور گردان‌های امنیتی بسیج در خوزستان به طور تلویحی به ارتباط این مانور با اعتراضات ضد حکومتی اشاره کرد و گفت: امیدوارم این گردان‌ها به اهداف از پیش تعیین شده رزمایش با تمام قدرت دست پیدا کنند و امید آفرینی را در جبهه انقلاب اسلامی و ترس و ناامیدی را در دل دشمنان جمهوری اسلامی ایجاد کنند.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *