تصاویر هک دوربین‌های مرکز اطلاعات و فن‌آوری شهرداری تهران از سوی گروه «قیام تا سرنگونی» در آستانه سالمرگ خمینی، دوربین‌های کنترلی و سایت‌های شهرداری تهران هک شدند

By | ۱۴۰۱-۰۳-۱۲

در آستانه سالمرگ خمینی، دوربین‌های کنترلی و سایت‌های شهرداری تهران هک شدند
گروه هکری «قیام تا سرنگونی» اعلام کرد در آستانه سالگرد مرگ روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، طی یک عملیات بیش از پنج هزار دوربین کنترلی مراکز حکومتی و مناطق مختلف تهران و همچنین بیش از ۱۵۰ سایت و سامانه شهرداری تهران را از دسترس خارج کرده است.

روابط عمومی سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران با تأیید این خبر، از «اختلال عمدی» در صفحه داخلی سامانه داخلی شهرداری تهران خبر داد و اعلام کرد برای دقایقی این سامانه را «با انتشار تصویری موهن» از دسترس خارج کرده‌اند.

گروه هکری قیام تا سرنگونی، نزدیک به «سازمان مجاهدین خلق»، روز پنج‌شنبه ۱۲ خرداد اعلام کرد که پس از هک سامانه و سایت‌های شهرداری تهران شعارهایی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای»، «درود بر رجوی»، «لعنت بر خمینی» و عکس رهبران سازمان مجاهدین خلق ایران روی آن‌ها نمایش داده شده است.

پایگاه خبری «شهردار فوری»، وابسته به شهرداری تهران هم این حمله سایبری را تأیید کرده است.

همزمان روزنامه شرق در حساب توییتر خود نوشت: «دسترسی به سایت شهرداری تهران و سامانه “تهران من” که زیر‌مجموعه این سایت است، امکان‌پذیر نیست.»

وب‌سایت دیده‌بان ایران هم نوشت: «در این حمله سایبری گسترده به شهرداری تهران، دوربین‌های نظارتی بهشت زهرا و چند نهاد دیگر هک و از دسترس خارج شدند.»

بنا بر گزارش‌ها، دوربین‌های هک شده مربوط به دفتر علی خامنه‌ای، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی بوده‌اند.

گروه هکری «قیام تا سرنگونی» اعلام کرد که این دوربین‌ها در سال‌های اخیر برای شناسایی و دستگیر کردن شرکت کنندگان در خیزش‌های مردمی و اعتراضات اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است.

پیشتر نیز این گروه با ارسال تصاویر و ویدیوهایی به ایران اینترنشنال از هک بیش از ۴۹ دامنه سامانه‌های وزارت جهاد کشاورزی و اداره‌ها و بانک‌های تابعه خبر داده بود.

این گروه هکری از جمله اهداف خود در هک‌های پیشین را «‌پاسخی اختناق‌شکن به سرکوب خیزش‌های کشاورزان ستمدیده ایران به ویژه در اصفهان» اعلام کرده بود.

در سال‌های اخیر سایت‌ها و سرورهای حکومتی در ایران با هدف مبارزه با سرکوب، بارها مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند.

در اوایل اردیبهشت امسال، معاون مرکز مدیریت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران، از حمله سایبری گسترده به زیر ساخت‌های کشور خبر داد و گفت: «مهاجمان در این حمله به وب‌سایت‌های بیش از ۱۰۰ نهاد دولتی و خصوصی نفوذ کردند.»
ایران اینترنشنال

در آستانه سالمرگ خمینی، دوربین‌های کنترلی و سایت‌های شهرداری تهران هک شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *