ستاد امر به معروف از بازداشت «۳۰۰ سرشبکه مبارزه با حجاب» خبر داد

By | ۱۴۰۱-۰۶-۱۴

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌گوید هم‌زمان با اجرای «طرح عفاف و حجاب در ادارات»، وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی «بیش از ۳۰۰ سرشبکه مبارزه با حجاب» را بازداشت کرده‌اند.

سیدعلی خان‌محمدی، سخنگوی این ستاد، روز یکشنبه ۱۳ شهریور به خبرگزاری فارس گفت: «وزارت اطلاعات با شناسایی باند‌های مبارزه با عفاف و حجاب اقدامات شایسته‌ای انجام داده» و از وزارت اطلاعات به‌خاطر شناسایی و بازداشت بیش از ۳۰۰ سرشبکه تشکر کرد.

سخنگوی ستاد امر به معروف توضیح نداد که منظورش از «سرشبکه» در «مبارزه با حجاب» چیست، اما نخستین بار است این اصطلاح رایج در مورد باندهای قاچاق مواد مخدر در مورد بدحجابی و بی‌حجابی هم استفاده می‌شود.

وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی تا کنون اطلاعیه‌ای در مورد بازداشت «۳۰۰ سرشبکه مبارزه با حجاب» منتشر نکرده و توضیحی نداده‌اند.

آقای خان‌محمدی همچنین مدعی شد اعتراضات به حجاب اجباری در ایران از «اقدامات دشمن برای دوقطبی کردن جامعه و ایجاد اختلاف بین مردم» است.

این در حالی است که پیشتر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفته است «تعداد بدحجاب‌ها در کشور به بالای ۵۰ درصد رسیده» و نتایج نظرسنجی گروه مطالعات افکارسنجی ایرانیان (گمان) درباره «نگرش ایرانیان به دین» که پارسال انجام شد نشان می‌دهد حدود نیمی از جامعه ایران از دینداری به بی‌دینی رسیده‌اند و فقط ۳۲ درصد جامعه خود را «مسلمان شیعه» می‌دانند.

ایران تنها کشور دنیاست که حجاب اسلامی در آن اجباری است. ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، ۱۳ شهریور امسال بار دیگر بر «مصمم بودن» دولت برای اجرای «امر به معروف و نهی از منکر» تأکید کرد و رهبر جمهوری اسلامی نیز در موارد متعددی خواستار آن شده که نیروی انتظامی در این زمینه، بی‌اعتنا به مخالفت‌ها، به کار خود ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *