آمریکا هفت مقام جمهوری اسلامی را به دلیل سرکوب معترضان و قطع اینترنت تحریم کرد

By | ۱۴۰۱-۰۷-۱۴

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه هفت مقام جمهوری اسلامی را به دلیل قطع دسترسی به اینترنت و سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز در پی کشته شدن مهسا امینی تحریم کرد. نام‌های احمد وحیدی، وزیر کشور، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و وحید مجید ، رییس پلیس سایبری در این فهرست قرار دارد.

وحید مجید، رییس پلیس فتا، حسین رحیمی، رییس پلیس تهران، حسین ساجدی‌نیا، معاون عملیات نیروی انتظامی، یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران و حسین نجات جانشین قرارگاه ثارالله نیز از دیگر مقام‌های جمهوری‌اند که نام آن‌ها در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفت.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در بیانیه‌ای گفت که این کشور اقدام جمهوری اسلامی در قطع اینترنت و ادامه سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات را محکوم می‌کند.

او افزود: «آمریکا در هدف قرار دادن کسانی که چنین اقداماتی را هدایت و حمایت می‌کنند، دریغ نخواهد کرد.»

اقدام جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا هرگونه دارایی این مقام‌های جمهوری اسلامی در ایالات متحده مسدود می‌کند. شهروندان و شرکت‌های آمریکایی نیز از معامله با این مقام‌ها منع خواهند شد و کسانی که با آنها معامله انجام دهند نیز در معرض تحریم قرار می‌گیرند.

کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا و سایر مقامات ارشد ایالات متحده طی روز‌های گذشته ضمن ابراز همبستگی با معترضان ایران بر عزم ایالات متحده بر اعمال هزینه‌های سنگین بر عوامل سرکوب مردم ایران تاکید کرده بودند.

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا نیز ضمن ابراز نگرانی از گزارش‌ها درباره تشدید سرکوب معترضان در ایران گفته بود که کشورش در هفته جاری هزینه‌های بیشتری را بر آن دسته از مقام‌های جمهوری اسلامی که مسئول خشونت علیه معترضان پس از جان‌باختن مهسا امینی هستند، اعمال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *